כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הבית הלבן גינה

ניקי היילי: ביידן כנראה ימות תוך חמש שנים

ניקי היילי טוענת שלא סביר שביידן יצליח להגיע לגיל 86. ביידן הוא אחד המועמדים המבוגרים לנשיאות בהיסטוריה. היילי אמרה כי מי שמצביע לביידן למעשה יצביע לסגניתו שתהפוך לנשיאה בפועל אם הנשיא ביידן ימות באמצע הקדנציה

ניקי היילי: ביידן כנראה ימות תוך חמש שנים
ג'ו ביידן צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

ניקי היילי, מי שמתמודדת לתפקיד יו"ר המפלגה הרפובליקנית, עלתה לכותרות ביום רביעי האחרון כשחזתה שהנשיא ג'ו ביידן, היום בן 80, כנראה ימות בחמש השנים הקרובות. היילי שגרירה באו"ם לשעבר גם הציעה שתומכיו של ביידן יצטרכו לסמוך על סגנית הנשיא קמאלה האריס אם יזכה בבחירה מחדש בשנה הבאה.

"הוא הודיע שהוא מתמודד שוב ב-2024, ואני חושבת שכולנו יכולים להיות מאוד ברורים ולומר שאם אתה מצביע לג'ו ביידן אתה באמת סומך על נשיא האריס, כי הרעיון ת׳ לגיל 86 זה לא משהו שלדעתי סביר", אמרה היילי בת 51, בראיון ל'פוקס ניוז'. אם ביידן ימות באמצע הקדנציה, האריס תחליף

דבריה של היילי זכו לתגובה בוטה בצורה יוצאת דופן מהבית הלבן. סגן מזכירת העיתונות, אנדרו בייטס, אמר ל-NBC כי למרות שהממשל בדרך כלל לא מגיב ישירות לקמפיין הבחירות, הפעם חייבים להגיב.

היילי רפובליקנית מדרום קרוליינה פתחה בקמפיין של "דור חדש" של מנהיגות. בנאום השקת הקמפיין שלה, היא הציעה שפוליטיקאים מעל גיל 75 יידרשו לעבור מבחן כשרות שכלית, הצעה שזכתה לביקורת מצד הגברת הראשונה ג'יל ביידן, שכינתה זאת "מגוחכת".

דבריה של היילי באים כאשר ביידן, הנשיא המבוגר ביותר בתולדות ארה"ב, נאלץ להתייחס בראיונות לגבי גילו לקראת הבחירות ב-2024. הרפובליקנים מתחבטים כיצד להעלות את הנושא מבלי להרחיק אמריקאים מבוגרים מהקלפי.

ג'ו ביידן ניקי היילי הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד