כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"הגדולה בתולדות ישראל"

אז כמה מוחים היו באמת? מארגן 'מחאת המיליון' מדבר

ברל'ה קרומבי, ממארגני ההפגנה בעד הרפורמה המשפטית, טען בראיון למחרת המחאה: "היו 600 אלף איש - אם זו הייתה הפגנת שמאל, היו אומרים שהגיעו מעל מיליון"

אז כמה מוחים היו באמת? מארגן 'מחאת המיליון' מדבר
"מחאת המיליון" בירושלים צילום: פלאש 90

ביום חמישי התקיימה 'הפגנת המיליון' מול משכן הכנסת, זאת כאות תמיכה להמשך חקיקת הרפורמה במערכת המשפט. גדעון אוקו שוחח ברדיו 103fm עם ברל'ה קרומבי, ממארגני ההפגנה המדוברת, אשר הסביר על חשיבות האירוע עבור המחנה הלאומי והתייחס לאפשרות להידברות עם נציגי האופוזיציה.

"הספקת לישון?", התעניין אוקו בפתח השיחה, וקרומבי הודה: "לא הרבה, זה לא הלילה לא הראשון ולא האחרון שלא ישנתי בשבועות האחרונים. זו לא הייתה הפגנה גדולה יותר של הימין, גם לא ההפגנה ביותר של הרפורמה - זו ההפגנה הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל. לא הייתה עדיין עד היום בכל ההיסטוריה של מדינת ישראל הפגנה של 600 אלף איש".

באשר למספר המפגינים שנכחו בהפגנה, הכריז: "לפני חודש הייתה הפגנה של השמאל, של מתנגדי הרפורמה. הערכות המשטרה היו 100 אלף איש, בתמונות הלווין אתמול את הרחוב הזה אפילו לא ראו. בתוך תמונת הלווין היו לפחות עוד 400־500 אלף איש. זה אחד מרגעי השפל של התקשורת הישראלית מה שקרה אתמול, רגע של ביזיון. 600 אלף איש מתכנסים, אבל הם מהמחנה הלא נכון. אם זה היה השמאל זה היה מיליון איש".

בתגובה לדבריו תהה אוקו האם זה לא מוזר ששרים בממשלה עומדים ומפגינים נגד הממשלה. קרומבי יצא להגנתם: "למה נגד? רבין ז"ל נרצח בסיומה של עצרת שממשלת מפלגת העבודה, לא פעילים פוליטים, ארגנה לעצמה. מפלגות השמאל גם ארגנו עצרת תמיכה בממשלה, לא אנחנו המצאנו את הקונספט. למה כשרבין עשה את זה ומפלגת העבודה עשתה את זה, ראש הממשלה בעצמו שהיה מהשמאל השתתף בעצרת בדיוק כזו".

"החליטו למצביעי הימין על מה הם יצאו להצביע"

"ציפית מנתניהו לבוא?", הוסיף אוקו לשאול, ומארגן ההפגנה הסביר: "הייתה שאלה מאוד גדולה על סידורי הביטחון, היחידה לאבטחת אישים בדקה את זה בצורה יסודית. מאוד קשה להביא את ראש הממשלה לכזה אירוע, ולכן זה ירד מהפרק בשלב די מוקדם למרות שזה נשאר בשיח. ראש הממשלה כתב שהוא מתחזק, שזה מרגש אותו התמיכה של מאות האלפים בירושלים. היה מפגן כוח אדיר, הציבור חיכה שנקרא לו. החליטו למצביעי הימין על מה הם יצאו להצביע".

עוד הדגיש קרומבי כי "אתמול בנאום שלי ובכל שאר הנאומים קראנו להידברות, אנחנו רוצים הפגנה רחבה. האנשים שמפגינים בקפלן הם אחים שלי, ואנחנו מכבדים אותם. חוץ מקומץ אנרכיסטים ששורפים את איילון, מי שמגיע להפגין מתוך דאגה לישראל הוא אח שלי ושותף שלי לחזון ולדרך. אנחנו חותרים לקדם את השינויים בבית המשפט העליון מתוך הסכמה רחבה. אנחנו רוצים שהשינויים, התיקונים בבית המשפט העליון יתחילו קודם כל בוועדה למינוי שופטים. רפורמה זו מילה גדולה".

לסיום, התייחס קרומבי לזעם שהופנה כלפי המפגינים שתועדו דורכים על שלטים: "שקר גס. תפתח את הטוויטר שלי. היה שם שלט שנועד לנשיאה על ידי למעלה מעשרים אנשים. כשהתארגנו להרים את השלט, בן אדם אחד עבר מצד לצד, את זה צילמו ואמרו 'דורכים על השלט'. שניה אחרי שהסתיימה ההתארגנות הרימו את השלט. שקרן פרסם את זה בטוויטר ואמר שדורכים על שלטים. 600 אלף איש באו לדרוך על שלטים עם תמונה של אהרן ברק, דיי תפסיקו להציג אותנו כבבונים חסרי השכלה. איפה הייתם כששרפו תמונות של נתניהו בקפלן? את זה לא הידהדו בתקשורת".

מחאת המיליון ממשלת ימין תומכי ימין הפגנת פעילי ימין הפגנה רדיו 103 FM ברלה קרומבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד