כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עוררו סערת ענק

יומני היטלר מזויפים יוצגו לציבור בגרמניה

יומני היטלר שנמכרו והתגלו כמזויפים יוצגו לציבור בגרמניה. הניירות המזויפים שגרמו לשערורייה כאשר פורסמו כאמיתיים ב-1983 יועברו לארכיון הלאומי. "טעות ענקית שעשיתי ואני אצטרך לחיות איתה עד סוף חיי"

יומני היטלר מזויפים יוצגו לציבור בגרמניה
כתיבת יומן צילום: Pixabay

יומניו המזויפים של היטלר, שעוררו זעם אחרי שפורסמו כמקוריים לפני 40 שנה, אמורים להיות מוצגים לצפייה ציבורית בארכיון הלאומי בגרמניה. כתבי העת המזויפים פורסמו על ידי המגזין "שטרן" הגרמני ונמכרו ברחבי העולם, כולל ב"סאנדיי טיימס". הם יועברו לשימור המדינה.

ב-1983 עורר מגזין בהמבורג, סנסציה בינלאומית לאחר שפרסם קטעים מהיומנים, למרות החששות המוקדמים לגבי האותנטיות שלהם. מאוחר יותר התגלה כי היומנים מזויפים, כמו גם הדיו והנייר עליהם נכתבו. זה הביא להודאה של מגזין שטרן, שבוע לאחר הפרסום, כי הוא הולך שולל על ידי המוכר וקנה אותם תמורת מיליוני דולרים, כך דיווח ה'גארדיאן'.

רופרט מרדוק, הבעלים של ה"סאנדיי טיימס", היה מעורב באופן אישי בהצעות כספיות להבטחת הזכויות עליהם, וטס לציריך כדי לבצע את העסקה. ב-2012 הוא אמר שהוא שלעולם לא ישלים עם הטעות. הוא אמר: "זו הייתה טעות ענקית שעשיתי ואני אצטרך לחיות איתה עד סוף חיי".

מייקל הולמן, נשיא הארכיון הפדרלי של גרמניה, תיאר את היומנים כ"ניסיון חסר בושה להעניק לפשעים האכזריים של הנציונל-סוציאליזם דמות אנושית, מה שפגע מאוד בחברה של שנות ה-80". היומנים יוצגו לראווה בעיר קובלנץ שבמערב גרמניה ויהיו זמינים לאקדמאים ולציבור הרחב בהתאם לחוק הגרמני.

בין ה"גילויים" ביומנים היו תיאורים של המנהיג הנאצי, הם כללו כעס כלפי האנגלים ולאחר מכן נגד ראש הממשלה דאז של בריטניה וינסטון צ'רצ'יל, וכן אזכורים המעידים על חוסר הידע לכאורה של היטלר על רדיפת היהודים, ושבחיו על הרודן הסובייטי ג'וזף סטלין על כך שהרג את הקצינים שלו.

היומנים זויפו על ידי קונרד קויאו, פושע קטן שהחל את דרכו כזייפן על ידי זיוף שוברי מזון. הוא המשיך לקריירה מצליחה כזייפן של מזכרות נאציות, כולל ציורים שלדבריו נוצרו על ידי היטלר. קויאו כתב את היומן בין 1981 ל-1983, ומכר אותן לעיתונאי הגרמני גרד היידמן, שהיה ידוע באובססיה שלו לחפצי אמנות נאציים. שני הגברים ריצו עונש מאסר על תפקידם בהונאה ומספר עורכי עיתונים איבדו את מקום עבודתם בגלל השערורייה.

המוניטין של ההיסטוריון האנגלי יו טרבור-רופר, שהתמחה בהיסטוריה הנאצית והיה מנהל של ה'טיימס', נפגע לאחר שהכריז על היצירות אותנטיות. אחת הסיבות שהיומנים נחשבו אותנטיים הייתה העובדה שהם היו מספר יומנים רב. טרבור-רופר אמר כי הוא תהה: "מי יזייף שישים יומנים כאשר שישה היו משרתים את מטרתו?".

כאשר חזר בו מאוחר יותר, מאמר מערכת ב"גארדיאן" שיבח אותו על כך שגילה "אומץ מוסרי" בכך שהודה בטעותו.

מלחמת העולם השניה היטלר יומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד