ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הפקרות מחפירה

מסמכי צוללת גרעינית נמצאו על רצפת תא שירותים

מסמכי צוללת גרעינית רשמיים של הצי המלכותי של בריטניה נמצאו על רצפת תא שירותים. קבצים עם פרטים על הצוללת הושארו במועדון בקומבריה. הצוללת היא אחת מכלי השיט התת ימיים המתוחכמים ביותר שנבנו אי פעם

מסמכי צוללת גרעינית נמצאו על רצפת תא שירותים
צוללת צילום: דובר צה"ל

מסמכים רשמיים על 'צוללת גרעינית' בעלות 1.3 מיליארד ליש"ט של הצי המלכותי הבריטי נמצאו על רצפת תא שירותים במועדון בבריטניה. מסמכים של הצוללת "HMS Anson" שכונתה על ידי הממשלה כ"אחת מכלי השיט התת ימיים המתוחכמים ביותר שנבנו אי פעם" הושארו בשירותים בבארו, קומבריה בריטניה.

המסמכים פירטו את פעולתה הפנימית של הצוללת עם מידע מפורט על המערכת שלה, כך דיווח ה'סאן' הבריטי. עם זאת, הצי המלכותי מסר שהניירות לא הכילו מידע מסווג. מקור מסר ל'דיילי מייל' כי המסמכים לא מכילים מידע ספציפי לאותה צוללת.

המועדון היה עמוס כאשר המסמכים, שסומנו כ'רגישים', התגלו על רצפת השירותים, מקור אמר לעיתון "זה היה לילה תוסס למדי, הפאב היה מלא באנשים צבאיים, נכנסתי לשירותים והתוכניות היו מוטלות על רצפת התא, כל אחד יכול היה למצוא אותם".

מקור נוסף מסר: "מסמכים אלה מגלים את המערכות אך בלי פירוט, אלא רק שהמערכות קיימות". לטענת המקור הקבצים הכילו רק עיצובים פשטניים של המערכות על הסיפון, מבלי לחשוף כיצד הם פועלים.

דובר של הצי המלכותי מסר: "אלה מסמכי הכשרה גנריים שאינם נושאים מידע מסווג. עם זאת, אנו מתייחסים ברצינות רבה לכל נושאי הביטחון ונחקור את נסיבות הדברים".

מסמכים מסווגים צוללת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד