י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בפעם השלישית הוא מנצח: מוישה אבוטבול

גם את מערכת בחירת אנשי השנה כבש מוישה בסערה, והותיר את דרעי וישי להתגושש על הסגנות • בפנים: התוצאות המלאות לסקר אנשי השנה, והמדור השבועי המורחב • איפה מסכמים 'קול חי' ו'קול ברמה' על המעברים הבאים? • כיצד מנציח הגאב"ד את הגר"ע יוסף? • ואיזה תחקיר עומד להתפרסם על ממלא מקומו של רב עיר מסוים?

בפעם השלישית הוא מנצח: מוישה אבוטבול

לאחר שבוע מתוח ועמוס קונספרציות, לחצים משלל כיוונים ורשימות חיסול וקידום של מועמדים, התיישב היום לייבל'ה מעדנות לספור את קולות המצביעים בסקר אנשי השנה, מנה ושקל, בחן כל קול בשקידה וקיים התייעצות מיוחדת לגבי קולות פסולים, חשודים ומפוקפקים. מאחר ולייבל'ה נמנה על תומכיו הנלהבים של קמפיין החרד"קים הוא מסרב להמתין לקולות החיילים והימאים, והוא מגיש לפניכם את התוצאות, במדויק כפי שהצביעו 1,351 הגולשים שמילאו רשימת נבחרים.

בקטגוריית פוליטיקאי השנה, נרשם נוק אאוט של ממש, ובראש הרשימה זכה בגאון מי שכבר ניצח שתי מערכות בחירות השנה, ראש העיר בית שמש משה אבוטבול.

במקום השני שוכן לו נאמנה מי שהתרגל להיות מקום 2 בשנה האחרונה - ח"כ אלי ישי, ובמקום השלישי [כמה צפוי, אה?] ח"כ אריה דרעי. הקרב בין שני הטיטאנים מש"ס נמשך עד לרגע האחרון ממש, והוא הוכרע על חודם של כמה עשרים ושתיים קולות בודדים.

מכיוון שלייבל'ה הבטח לפנק את הגולשים בדיבידנד, קבלו את שאר העשירייה הפותחת, לפי הסדר: ח"כ יעקב אשר, סגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא, ח"כ משה גפני, סגן ראש העיר ירושלים יוסי דייטש, ח"כ ניסים זאב, ראש העיר אלעד ישראל פרוש וח"כ ישראל אייכלר.

אם בגזרת הפוליטיקאים לא נרשמו הפתעות של ממש, הרי שבכל הנוגע לאנשי התקשורת לייבל'ה כמעט בלע את הלשון. כדי למנוע ממכם גורל זהה, אנא שרבבו את לשונכם בטרם תקראו את השורות הבאות:

עורך המבשר, אושי מדינה, זכה במקום הראשון, לאחר שהביס במאבק צמוד מאוד את אבי מימרן, המגיש הפופולארי שהסתפק במקום השני. למקום השלישי והמפתיע הגיע עיתונאי וואלה! מהאסכולה הצעירה יקי אדמקר.

עוד בעשירייה, לפי הסדר, כמדובר: המגיש והמושך בעט דודי שוומנפלד, איש 'קו עיתונות' איתי גדסי, השדרן האהוב עמי מיימון, פרשן בקהילה יעקב ריבלין, הרכש החדש של ערוץ 2 יאיר שרקי, כתב הבית המוכשר אלי שלזינגר והבוס הכל יכול של 'יתד' זליג אורלנסקי.

באגף הדוברים, העסקנים ושאר ירקות, מוביל בבטחה זוכה 'אות הנשיא', האיש והאגדה אלימלך פירר. למקום השני השתחל כותב הטורים עו"ד משה יצחק אוסדיטשר, ואת השלישיה סוגר האיש והכוורת יהודה גרובייס.

עוד בעשירייה: דוברו המסור של ישי - מני חדד, איש פניות הציבור של ש"ס יענקי דרעי, דובר 'העדה' שמואל חיים פפנהיים, יועצו של ברקת - אברהם קרויזר, הרל"ש הכל יכול של בני ברק אליהו ארנד, ובצמידות מפתיעה במיוחד: זאב קשש מ'איחוד הצלה' ואושי שלומוביץ מ'הצלה גוש דן'.

צלם השנה, או לפחות זה שזכה בתמיכת המצביעים, הוא אהרן ווהב, במקום השני מתייצב משה מזרחי, ואת השלישייה סוגר [איך לא?] שוקי לרר.

בהמשך: דוד זר, יעקב כהן, שלומי כהן, משה גולדשטיין, אלי סגל, עזריאל משה. ובמקום העשירי - שוויון קולות בין ברוך אוביץ לשמואל דריי.

ולסיום, איש המוזיקה של השנה: הפלא של מידד טסה סידר לו מקום ראשון, מעט לפני השמות הגדולים של ישי לפידות ואברהם פריד, שהמתקמו במקומות 2 ו-3.

ומקומות 4 עד 10, בסדר יורד: יעקב שוואקי, בערי וובער, מרדכי בן דוד, יואלי קליין, ליפא שמעלצער, פנחס ביכלר ומוטי שטיינמץ.

לייבל'ה שולח את תנחומיו לכל אלה שלא הצליחו לגייס חברים, קרובים וידידים שיצביעו עבורם, אלה שלא עברו את אחוז החסימה ולאלה שלא מתכוונים לדבר איתו בשנה הקרובה...

לסיום, לייבל'ה מצרף את קליפ סיכום השנה המיוחד של 'בחדרי חרדים'

כך סוגרים דילים בין 'קול חי' ל'קול ברמה'
ומכאן למהדורה השוטפת, והאחרונה לשנת הרכילות תשע"ד:

• לייבל'ה, שנאבק בימים האחרונים בשורה של מסרים סותרים, וכבר אין לו מושג מה ההבדל בין TGI לסקר הרשות השניה, ואלו דקויות מבדילות בין אזורי זיכיון לתחנות אזוריות, שפשף שעה ארוכה את עיניו היום בצהריים, כשצפה באבי רוזן מקול חי ואריאל דרעי מקול ברמה יושבים יחדיו במסעדת ציפורי. כשלצידם ינון פלח החביב מקו עיתונות, בצלאל קאהן, מנהל התוכניות של קול חי ויקיר המדור איתי גדסי.

האם ימים חדשים בפתח? או שמא מדובר באווירת חודש הרחמים והסליחות? דרעי ורוזן מיהרו להבהיר שכחברים משכבר הימים, מפגשים מעין אלו יימשכו. לייבל'ה רק תוהה על אלו מעברים 'מפתיעים' בין התחנות סוכם במפגש המלבב.








• ואפרופו רוזן, אמש חגגו בקול חי הרמת כוסית בברטר במרכז האירועים קונקורד. המוזמנים: עובדי הרדיו שזכו להזמנה זוגית. למרבה הצער המזמין לא כל כך ידע מי זקוק להזמנה זוגית ומי פחות. לייבל'ה מאמין שברוח ימי הסליחות והרחמים - גם זה נמחל.

• אם תפתחו השבוע את מגזין 'משפחה', תוכלו לצפות בתמונת שער גדולה ובה מופיע המשגיח הצדיק רבי דן סגל. לייבל'ה, תלמיד ותיק של ה'משגיח', דפדף בחיפזון בעיתון בציפייה למצוא כתבת צבע מרתקת, והתנחם בקושי בכפולת העמודים של יקיר המדור אריה ארליך, בה סופר על שיחתו של ר' דן.

• עוד מבית 'משפחה': עורך החדשות אליעזר שולמן שהה בשבוע האחרון בצפון אירלנד יחד עם עיתונאים נוספים במסגרת משלחת של האו"ם. מי שמילא את מקומו בתפקיד העריכה היה שמעון יאיר ברייטקופף, שטביעת אצבעותיו בכל כותרת וכותרת ניכרת היטב.

• ובשבועון 'בקהילה' שרשם עליה ניכרת בסקר TGI האחרון, נצפה אהרן קליגר - האיש והניצוצות - חושף כי על דלת בית הכסא של משרדי המערכת נכתבו כתובות בערבית. לייבל'ה הוזעק למקום ותיעד את קליגר, המעריך כי נהגים של חברת אוטובוסים סמוכה שלחו ידם במעל.





• בעיתון המודיע התרגשו מאוד ככל הנראה מהמודעה שהתפרסמה על האסיפה ביום שלישי הקרוב לרגל מינוי דירקטורים חדשים בחברה, ולרגל מינוי רואה חשבון בעקבות רכישת היומון על ידי איש העסקים הגוראי יואב ברין - שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים'. אחרת קשה להבין מדוע השתרבבו סימני שאלה למודעה.





• ובקו עיתונות פרסמו השבוע כתבה כפולה של יח"צ לספרי אור החיים... לייבל'ה מבין כי עם כל כך הרבה עיתונים ואתרים קשה להחזיק ראש לפעמים.





• ובדירוג אנשי השנה של עיתון 'יהדות בשרון', נבחר זעליג אורלנסקי, המנכ"ל של 'יתד נאמן'. לייבל'ה שולח ברכות.





• ולסיום: עובדי וכתבי המבשר פונקו השבוע בסיור שמיטה ראשון (לייבל'ה חושב שמדובר בברטר של קרן השביעית, אבל בימים עילאיים שכאלה לייבל'ה לא מתעסק בזוטות). על כל פנים, החבר'ה נהנו מפירות וירקות ארץ ישראל, וחלקם אף נעמד להצטלם. לייבל'ה כמובן תיעד ולא שכח להתפנק על ארוחה דשנה בקיבוץ חפץ חיים, כשעל הדרך הוא תופס את איש המכירות שלמה אורצל, חסיד אשלג.






איך גאב"ד 'העדה' מציין את זכר הגר"ע?
• למי שתהה כיצד ציין גאב"ד 'העדה' את מעמדי י"א חודש לפטירתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, מוכן לייבל'ה לגלות כי 'חזון עובדיה' לא מש משולחנו של הגרי"ט וויס. לייבל'ה מקווה למצוא את חוות דעתו של הגר"ע בסוגיות הקברים השונות.





• ובתנועה הקדושה ש"ס ממשיכים ברישום המדוייק לשבת של כל נציגי המפלגה ברשויות המקומיות, שכפי שלייבל'ה חשף בשבוע שעבר - יתקיים בפרשת לך לך. המלון המארח: כנען ספא בצפת.

• ואם בש"ס עסקינן, במסיבת עיתונאים ותדרוך לרגל סיום השנה שערך היו"ר הנכבד אריה דרעי במשכנו בהר חוצבים בירושלים, צפה לייבל'ה בעיתון 'יתד נאמן' מונח ועומד. האחרון זכה לכבוד לאחר שפירגן למועצת החכמים, בידיעה שסיפרה על הקריאה להשתתף בעצרת השנה לגר"ע יוסף זצ"ל באיצטדיון ה'ארנה' בירושלים.





• עוד באותו אירוע: במסגרת מעקב לייבל'ה אחרי הרכש החדש של ערוץ 2, האיש והפאות יאיר שרקי, נצפה האחרון מזיע בשינוע ציוד הצילום הכבד למעלית בהר חוצבים וממנה, ללא כל גינוני מלכות. לייבל'ה מחמיא.





• ואם בירושלים עסקינן, סגן ראש העיר ישראל קלרמן נצפה באחד הלילות האחרונים מסייר בשכונת 'בית וגן' עם קבוצת אברכים. מבדיקת לייבל'ה עולה, כי קלרמן הגיע לעקוב אחר הדברים האחרונים הנחוצים לקבלת רישיון להצבת גנרטור במקום.

• עוד בספרא: באחת הועדות בעיריית ירושלים נצפו שוב הידידים הותיקים יחד - הרל"ש לשעבר יהודה ארנד עם פטרונו לשעבר יצחק פינדרוס.





• אפרופו פינדרוס: תושבי העיר החרדית 'ביתר עילית' שפשפו השבוע ביום שלישי את עיניהם לנוכח המחזה שנגלה להם בשעות הבוקר המוקדמות בסמוך לעירייה. מרכב חונה יצא ראש העיר בדימוס יצחק פינדרוס תוך שהוא מנהל שיחה עם בכירי העירייה, ובראשם עקיבא אוביץ מלשכת ראש העיר מאיר רובינשטיין. לייבל'ה ניסה לברר את תוכן השיחה המלאה, אך לצערו לא זכה.

• ואילו הבוס ניר ברקת הגיע היום לסיור בגאולה, לרגל סיום עבודות הפיתוח בסמוך לזכרון משה. במשתתפים: יוסי דייטש ומנכ"ל העירייה.





• ברקת גם ערך השבוע בביתו טקס הרמת כוסית לרגל השנה החדשה. לייבל'ה דאג לתעד את ראש עיריית ירושלים מחייך לעבר בנו התינוק של חבר מועצת העיר ירושלים מיכאל מלכיאלי מש"ס.





• במקביל ניצפה איש התכנון קובי כחלון עם הסגן החרדי יוסי דייטש, כשהם מכינים שיעורי בית לקראת ישיבת הוועדה היום.





• ובמהלך ישיבת המועצה, הייתה כמובן הרמת כוסית 'לחיים' לכבוד השנה החדשה כשברקע הנעים החן אהוב המדור דב הלר. לייבל'ה לכד את סבן ולסרי מתכוננים לסלפי משותף.





• ואפרופו הלר וסלפי, החזן הדגול התארח בשבת האחרונה בבית אחיו המאייר, והשניים יצרו סלפי מקצועי.





• ומברקת ליריבו המר: ביום שלישי, בחוות רונית התקיימה חתונת בתו של נשיא לשכת רו"ח בישראל לשעבר ראובן שיף, ומעמודי התווך של עמותת רפואה ושמחה בראשות הרב ישראל צישינסקי. במקום נצפה צישינסקי מקבל את ברכת ראש העיר ירושלים בפוטנציאל - משה ליאון - על השלמת רכישת המגרש באשדוד על ידי חברת א.ר.י.ה אקים שבבעלותו.





• ואחרון מכיכר ספרא: היועץ של ברקת חגג הערב בטקס הענקת תעודות בהשתתפות השר גלעד ארדן לבוגרי השלוחה החרדית של בית הספר ללימודי תקשורת של ערוץ 2 ורשת. לייבל'ה תיעד ומאחל בהצלחה לבוגרים, אם לא תמצאו איפה לכתוב, לפחות תקוו שיכתבו עליכם...



איזה בנש"ק תועד בבורו פארק?
• אם תראו בחגים הקרובים כמה עסקנים חסידיים עטויים בבקעטישעס חדשים כמיטב הצעקה האחרונה, תדעו שהם עשו את עסקת חייהם. לייבל'ה יודע לדווח כי איש עסקים חרדי שעובר בימים אלו דירה רוקן את כל חפציו, ובהם מיטב המחלצות, שלאחר השלת עשרות ק"ג ממשקלו הפכו גדולות עליו וחולקו לכל דכפין. שרגא ניימן, ראה הוזהרת! לייבל'ה מאחוריך.

• לייבל'ה ניגב השבוע את דמעותיו, כששמע שרכבו של ברל'ה פרי נגנב על ידי בני מיעוטים. ברל'ה, אחד משני החצאים של מסעדת אליז המיתולוגית, העלה סטטוס זועם לחשבונו בפייסבוק. "נגנב הרכב", כותב ברל'ה, ומברך את הגנבים ב"יימח שמם". את הסטטוס חותם פרי בבקשה לחברים "מחפש חדש", ואלו מצדם לא הציעו לו רכב לקניה, אלא רק חפרו לו על דאע"ש ושאר ירקות.





• לייבל'ה חייך השבוע מאוזן לאוזן כשראה את מיודעו בני מחלב וחברו נפתלי קוסובסקי עמלים בראשון אחר הצהריים בהקמת הבייבי של מחלב, ישיבת "מתחברים". ליבלה בטוח שהעובדה שהישיבה החדשה הוקמה במגרש של קבוצת הפועל הירושלמית, רק הגבירה את המוטיבציה בקרב העוסקים במלאכה.





• ח"כ מוישה גפני נצפה בחתונת ביתו של הרב יצחק אוסטרליץ, מנכ"ל איגוד הסמינרים. "נו, מה יהיה עם התקציב?" שמע לייבל'ה את הלחשוש.





• מנוחת הצלמים בוילנא: לאחר שמשה גולדשטיין, אלי סגל, דובי קורן ואדי מהווידאו תיעדו את תפילת הרבנים בקברו של הגר"א, הם מצאו מנוחה. שליח לייבל'ה למסע הנעלה הנציח.





• ומשליחות לשליחות: אריה קנייבסקי, נאמן ביתו של הגר"ח, הגיע אמש יחד עם סביו למעמד קבלת השמיטה בחפץ חיים. לייבל'ה, שעוקב אחרי אריה, יודע לספר כי אריה נחת מביקור קצר בניו יורק, וכמובן שיש תיעוד מרחובות בורו פארק.





• ואפרופו הגר"ח: לייבל'ה באמצעות שליחיו צפה בתמונת המחנך הנודע ושומר משמרת הקודש ר' מרדכי בלוי יושב על יד הגר"ח בעת הניחום אבלים על בתו הרבנית.





• במסעדה החדשה בוטיק קונקורד, כנראה נהנים עדיין ממחירי היכרות, לייבל'ה שביקר במקום השבוע, גילה את משה מונטג חבר מועצת עיריית בית שמש, וגם את אבי שיף, שהצטרף לצוות 'בחדרי' ככתב הפוליטי, עם פרישתו של יהודה הלוי לרגל נישואיו.






מה עשה איש השנה השבוע?
• אמש בשעת בוקר מוקדמת, נצפה הזמר אלי הרצליך שם פעמיו אל עבר הדרום המרוחק. שם הגיע אל מעונו של ה'רנטגן' רבי יעקב ישראל איפרגן. השניים שוחחו ביחידות דקות ארוכות, כשהרצליך מעניק לכבוד הרב את אלבומו החדש "חתן דומה למלך", וזוכה לברכה חמה ולבבית.





• יום ראשון האחרון, שעת צהרים טיפוסית באזור רמת-החייל בתל-אביב. הזמר המזרחי אליקם בוטה מגיע אל בניין משרדי ואולפני 'רשת' כשהוא מלווה בקלידן ישי דנוך ובאיש יחסי הציבור תומר כהן. את התוצאה המרגשת והמסולסלת תוכלו לראות ביום שלישי של עשרת ימי תשובה במסגרת המהדורה המיוחדת לקראת יום הכיפורים של התכנית 'טוקר בצהרים', עם איש הרדיו והטלוויזיה, וכמובן אהוב לייבל'ה - מנחם טוקר.





• לייבל'ה, שטרם החליט היכן יאמר את הסליחות הראשונות, מצא עיתונאי מוכשר ואיש תקשורת שתורם את קולו לטובת העניין במוסקבה שברוסיה. אם שאלתם, מדובר בשימי סגל משטורעם ותרי זוזי, שיפתח את 'במוצאי מנוחה'... שייע דייטש, לייבל'ה מאחוריך!





• איש התקשורת דוד חכם, מנאמניו המובהקים של אריה דרעי, נצפה השבוע בשיחה צפופה עם נאמנו של הגאון רבי שלמה משה עמאר – מוטי חתשואל.





• ואילו דודי זלץ, יד ימינו של יעקב אשר, נצפה השבוע במזנון הכנסת עם המגייר אלעזר שטרן. לייבל'ה בטוח שבמקום שהבוס נכשל - זלץ יטביע את חותמו.





• מגזין G של גלובס הגיע גם לבני ברק: העיתונאי דרור פויר ערך סיור בעיר, והזמין יחד עמו את העיתונאים הכי 'בני ברקים' שיש. לייבל'ה יכול רק לספר לכם שב'גלובס' התרשמו מרכבת ההרים של ישראל כהן, מהטשולנט של קורניק וממגדלי הענק בצפון העיר. השלושה נפגשו עם סגן ראש העיר הרב מנחם שפירא. אם תהיתם מה יצא מהברדק, הרי שבעיתון כתב דרור פויר בגזענות מעדנת: "גדסי ים סוער, כהן נהר רוגע. גדסי שחור, כהן לבן".








• בני החבורה שחזרו מחתונת מאיר אדלר, נחתו לפנות בוקר בישראל ונעמדו להצטלם בשדה התעופה - לא לפני שביקרו בציון הרבי מחב"ד.





• רב הסלב'ס מרדכי חסידים התלווה לשחקן ה-NBA גל מקל לסיור בכותל המערבי. בהיכנסם לרחבה, ניגש אליהם חסיד חב"ד ושאל את גל אם עדיין לא הניח תפילין היום, מקל הפתיע והשיב כי הניח בבוקר.





• ראש עיריית בית שמש ואיש השנה של גולשי לייבל'ה, משה אבוטבול, אירח השבוע בלשכתו את תושבי עירו החרדים שקיבלו תואר ראשון במהלך שנת 2014 ואף העניק להם תעודת הוקרה. לייבל'ה קלט במשתתפים את המשפטן ועורך הדין ישראל ענדן, איש הנדל"ן שהגיע ממלכתו בערד והקים ממלכה בבית שמש. החברים מחצר הקודש טאלנא מאחלים בהצלחה.



פינת המזל טוב:
• לייבל'ה, שהוזמן לברית של תמי גנוט ממשרד ביכלר יחסי ציבור, גילה כי המחליפה של גנוט - שירה עקשטיין-שלחתי-בלי-תמונות-כי-לא-יצא-טוב, היא לא אחרת מאשר בתה של אשת השיווק החזקה של יתד נאמן, ציפי רוטלוי. מי אמר שביכלר לא משקיע במקומות הנכונים?

• ברכת מזל טוב גם לבנו של ח"כ אורי מקלב, חיים, לרגל הולדת בנו. לייבל'ה מציע לחיים לערוך 'שלום זוכר' במשרד המיתולוגי בהר חוצבים.

פינת החידות:
• שרון גל ורעייתו קרן בן דוד נצפו השבוע בכותל. השניים הגיעו לבקש סליחה במסגרת חודש הרחמים והסליחות. עד כאן הכול טוב ויפה.

לייבל'ה משאיר לכם לנחש את זהות הרב החרדי ששוחח איתם ברחבה העליונה. תשובות ייענו בשתיקה‏.

• מחר יפרסם כתב לעניינים מקומיים וחרדיים בבירה, תחקיר שעשוי להזיק לעיתונאי אחר מהברנז'ה ולאביו הממלא מקומו של רב עיר שעשוי להיבחר... חד גדיא, חד גדיא.

בין הפותרים יוגרל עוף מהודר בפיקוח 'חיבת ירושלים'.
אלי ישי אבוטבול איש השנה לייבלה גדסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד