כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לקראת כנס הקיץ

סקר חדש: זו הסוגייה הבוערת ביותר בציבור

על פי סקר חדש רוב הציבור חושב כי על הממשלה לטפל קודם ביוקר המחיה. הרפורמה המשפטית מקבלת בולטות נמוכה יותר וכך גם נושאי הביטחון האישי

סקר חדש: זו הסוגייה הבוערת ביותר בציבור
קבצן. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ברקע המחלוקת בציבור הישראלי בסוגיית הרפורמה במערכת המשפט, את רוב הציבור מעניין יותר הטיפול ביוקר המחיה. כך עולה מסקר חדש שפורסם ב'מעריב' לקראת פתיחת כנס הקיץ של הכנסת מחר.

מנתוני הסקר עולה כי לדעת המשיבים הנושא החשוב ביותר עבור הציבור הישראלי הוא יוקר המחיה – 48%. הרפורמה המשפטית מקבלת בולטות נמוכה יותר משמעותית, עם 22% בלבד מהמשיבים שרואים בה את הנושא החשוב ביותר.

גם סוגיית הביטחון האישי, נדחקת בסדר העדיפויות, ועל פי הסקר רק 14% רואים בה את הנושא החשוב ביותר. הרחק מאחור מדורגת הסוגייה האיראנית, עם 10% בלבד הרואים בה את הנושא החשוב ביותר שעל השרים והח"כים לטפל בו בחודשים הקרובים.

בפילוח על פי ההצבעה בבחירות העתידיות לכנסת, נמצא הבדל משמעותי בין מצביעי מפלגות האופוזיציה, כאשר 60% טעונים כי יש לטפל קודם כל ביוקר המחיה, ורק 15% ברפורמות המשפטיות ו־13% בביטחון האישי.

לעומת זאת, בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה קיימת על פי הסקר, ישנה עדיפות לטיפול ברפורמה המשפטית. 38% ממצביעי מפלגות הקואליציה השיבו כי הטיפול ברפורמה המשפטית בכנס הקיץ של הכנסת הוא החשוב ביותר, לעומת 31% שרוצים קודם כל טיפול ביוקר המחיה.

מפילוח התשובות על פי ההצבעה למפלגות הגדולות בבחירות 2022, עולה כי רוב מוחלט של מצביעי יש עתיד – 64% וכ־49% ממצביעי המחנה הממלכתי מציבים בראש את יוקר המחיה.

גם מקרב מצביעי הליכוד, הנושא הראשון בחשיבותו הוא יוקר המחיה – 32%, ורק אחריו הרפורמה המשפטית והביטחון האישי – 23% ו־20% בהתאמה.

בפילוח לפי דתיות המשיבים, נמצא שהטיפול ביוקר המחיה הוא בעדיפות גבוהה הרבה יותר לחילונים ולמסורתיים – 53% ו־51% בהתאמה. לעומתם, הדתיים נותנים משקל כמעט שווה ליוקר המחיה ולרפורמה המשפטית – 33% ו־32% בהתאמה. בקרב החרדים, יוקר המחיה חשוב יותר מהרפורמה המשפטית – 36% לעומת 31% בהתאמה.

בסקר האינטרנטי, שהתקיים ב־26־27 באפריל, השתתפו 526 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%. 

הסקר נערך היועץ על ידי האסטרטגי יוסי טאטיקה, יחד עם מנהל מכון פאנלס פוליטיקס ד"ר מנחם לזר.

יוקר המחיה הרפורמה המשפטית ביטחון אישי הממשלה כנס הקיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד