כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אושרה השכונה הערבית; קינג זועם על החרדים

קינג ל'בחדרי': "אחד מחברי המועצה אמר לי - נעדרנו כי זה לא חשוב לחרדים" • תוקף את ש"ס: "הגר"ש התנגד, והם נעדרו"

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

המאבק בנושא ‏הקמתה של שכונה הערבית שתכיל 2,500 יחידות דיור עבור המגזר הערבי בירושלים, ממשיך להסעיר את מועצת העיר ירושלים.

הערב (ה) אושרה התוכנית במליאת מועצת העיר, כאשר שחברי מועצת העיר החרדים מכל הסיעות - יהדות התורה, ש"ס ובני תורה - לא נכחו, וכעת ההצעה עוברת לדיון בוועדה המחוזית.

מי שניהל את המאבק נגד התכנית הוא חבר מועצת העיר אריה קינג, שסבב בשבועות האחרונים בבתי גדולי ישראל והרבנים במטרה למנוע את אישור הקמת השכונה.

על רקע המאבק של קינג כנגד קידום הפרויקט, הוא אף פוטר מקואליציית ברקת, לאחר שהגיש עתירה כנגד ראש העיר.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר קינג הערב: "גיליתי שלציבור החרדי יש ‏מנהיגים וגדולי תורה אמיתיים, ולצערי הנציגים הם ההיפך מכך, ומפאת ימי הרחמים והסליחות אני לא אוסיף דברים קשים על הנציגים".

קינג הוסיף ואומר: "אחד מחברי המועצה אמר לי כששאלתי אותו למה נעדרת, כי זה לא חשוב לציבור החרדי".

קינג לא חוסך ביקורת גם מש"ס: "ביום שני נפגשנו עם הגאון חכם שלום כהן, נכחו ארבעה בפגישה וכולנו שמענו את שהורה והנחה לפעול לדחיית התוכנית, תכנית שהוא כינה "מסוכנת ליהודים וזה בגדר פיקוח נפש להסיר את הסכנה".

"כמוהו התבטא המקובל הרב בניהו שמואלי שהעביר מסר ברור לסגן ראש העיר מטעם ש"ס להתנגד לתוכנית הנוראית. לצערי חברי סיעת ש"ס חברו לחברי יהדות התורה ובני תורה והם נעדרו מההצבעה הכל כך חשובה.

"העובדה שרק 11 מחברי המועצה מתוך 31 הצביעו בעדה, היא הוכחה לכך שלראש העיר אין רוב במועצה ואף לא בקואליציה שלו, לצערי הרב, את המצב הזה לא ידעו (או שמא לא מעוניינים) החרדים לנצל לטובת מאבקנו למען השבת, דמותה של ירושלים ואחדותה של ירושלים".
ערבים אישור בניה ירושלים תוכנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד