כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תיקי האלפים

סוגיית הגישור הפלילי: פערים בין עורכי הדין של נתניהו

תיקי נתניהו: בקרב עורכי הדין של ראש הממשלה נרשמו פערים בנוגע לאפשרות של גישור פלילי. עוה"ד בועז בן צור תומך, ומנגד עוה"ד עמית חדד מסתייג - לפחות בתזמון הנוכחי | לדבריהם: "לאורך כל המשפט צוות ההגנה עובד בשיתוף פעולה מלא, אין ולא היו מחלוקות". כל הפרטים

סוגיית הגישור הפלילי: פערים בין עורכי הדין של נתניהו
עמית חדד ובועז בן צור צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעת האחרונה עלתה האפשרות לגישור פלילי במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא שעל פי דיווח בגל"צ, בקרב עורכי הדין של נתניהו נרשמו פערים בנוגע למהלך. עורך הדין בועז בן צור תומך, מול עמית חדד המסתייג - לפחות בתזמון הנוכחי.

דיונים בנושא צפויים להמשך בזמן הקרוב.

מטעמם של עו״ד בעז בן צור ועמית חדד נמסר: "איננו מתכוונים להתייחס לאוסף האמירות המיוחס בפניה. יחד עם זאת, נציין שלאורך כל המשפט וגם עתה צוות ההגנה עובד בשיתוף פעולה מלא, אין ולא היו מחלוקות בין חברי הצוות".

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ערכה בשבוע שעבר פגישה עם עורכי הדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה לבדוק היתכנות לעריכת גישור פלילי בתיקיו.

יצוין כי מדובר בפעם הראשונה שהצדדים משוחחים בנוגע לאפשרות של גישור פלילי בעניינו. 

מסביבת נתניהו נמסר: "בית המשפט הוא זה שהמליץ לפרקליטות להגיע לגישור לאור ההתפתחויות במשפט. פרקליטי ראש הממשלה אמרו שאין להם התנגדות לכך ועמדתם לא השתנתה".

גורמי תביעה מטעם היוע"משית מיארה הודיעו לאחרונה כי היא מתנגדת לניהול הליך גישור פלילי לצורך הגעה להסדר טיעון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך פורסם ב'כאן חדשות'.

הדיווחים על אפשרות לגישור פלילי פורסמו לראשונה ב'חדשות 12'. על פי הדיווח, משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד בפני צומת דרכים משמעותי כשהמדינה תצטרך להחליט בהקדם אם להיענות להצעה להעביר את המשפט הזה למסלול של גישור מחוץ לאולם בית המשפט. נתניהו, באמצעות סנגורו, לא שלל את הרעיון והודיע שימסור את עמדתו ביחד עם המדינה.

כל האירוע הזה מתרחש בימים האחרונים בדלתיים סגורות בבית המשפט המחוזי בירושלים. השופט עודד שחם, אחד משופטי ההרכב קיים שורה של דיונים עם הצדדים בעיקר במטרה לצמצם את רשימת העדים. 

במהלך הדיונים עולה הצעה מפתיעה - להעביר את המשפט כולו להליך של גישור. באמצע השבוע שעבר השופט שחם פנה לנציגי המדינה וביקש שישקלו ברצינות את האפשרות ללכת לגישור.

הכוונה היא להליך וולונטרי שקורה בדרך כלל בפני שופט. אותו שופט לא שומע בדרך כלל עדים ולא מנהל את המשפט מחדש, אלא מנסה להגיע למשהו שדומה להסדר טיעון.

המגשר יכול, למשל, להמיר את האישום בשוחד להפרת אמונים, ברוח הסדר היטעון שנידונה בזמנו מול היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט. בנוסף, המגשר יכול ליצור גם פתרונות יצירתיים, בין היתר בשאלת הקלון מתי יתחיל ומתי יפוג. הוא יכול לדון גם בשאלה מתי נתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים אם בכלל. 

היוזמה באה מעורך הדין ז'ק חן, פרקליטו של שאול אלוביץ'. את ראש הממשלה נתניהו מייצג בתיק 4000 עו"ד בועז בן צור לצד עמית חדד בתיקים הנוספים.

באותו הדיון השופט עודד שחם לא שולל את הרעיון. במילים אחרות, אם המדינה תסכים לגישור בלי תנאים מוקדמים אפשר להניח בזהירות שנתניהו יבוא.

גם צוות ההגנה של מו"ל ידיעות, נוני מוזס, המואשם בתיק 2000, נמצא בתמונה וגם שם ככל הנראה תהיה נכונות לגישור. 

בשורה התחתונה: היועמ"שית גלי בהרב מיארה צריכה להחליט בימים הקרובים אם היא נענית ליוזמה הזאת. עיקר הקושי הוא ללכת להליך כזה בלי בירור מוקדם של הפערים, וגם זה אומר שההליך לא יתקיים בפומבי.

יצוין כי גם אם ילכו למהלך כזה, כל צד יכול לפוצץ את ההליך בכל שלב. מכיוון שמפלס האמון בין הצדדים הוא נמוך, גם מי שמאוד רוצה לא נותן למהלך הזה סיכוי רב.

בועז בן צור עו"ד עמית חדד משפטו של בנימין נתניהו גישור פלילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד