י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הממלכה מאוחדת: סקוטלנד הצביעה לא לעצמאות

אתמול הצביעו תושבי סקוטלנד במשאל עם האם להיפרד מאנגליה או לא - במאבק הצמוד מול מחנה ה"יס" - מחנה ה"נו טנקס" ניצח

תישאר הבירה, לונדון. שאטר סטוק
תישאר הבירה, לונדון. שאטר סטוק

אחרי קרב מותח וצמוד במיוחד שהתנהל בתקופה האחרונה והגיע לשיאו היום, עם עריכת משאל העם בסקוטלנד, הכריעו 4 מיליון סקוטים כי הם אינם רוצים להתפצל מבריטניה הגדולה ולצאת לעצמאות.

על פי התוצאות שפורסמו, הפער בין המחנות עמד על כ-10% לטובת מחנה המתנגדים לעצמאות. על אף ההחלטה שלא להיפרד מבריטניה, 53% מהמצביעים בעיר גלזגו, המונה כחצי מיליון תושבים, הביעו תמיכה בעצמאותה של סקוטלנד במשאל העם שנערך בחבל הארץ, בעוד 47% הצביעו נגד.

תוצאות האמת הראשונות במשאל העם הגיעו מהחבל הכפרי קלקמאננשייר, הממוקם צפונית מערבית לבירה אדינבורו. על פי הנתונים, 53.8% מתנגדים לעצמאות סקוטלנד ו-46.2% תומכים ביוזמת ההיפרדות מבריטניה הגדולה. תושבי האיים הצפוניים של סקוטלנד, אורקני ושטלנד, הצביעו גם הם נגד עצמאות סקוטלנד. 67.2% מתושבי אורקני הצביעו נגד עצמאות לסקוטלנד ו-63.71% מתושבי שטלנד הביעו רצון להישאר חלק מהממלכה המאוחדת.

תוצאות ראשונות הגיעו גם מהאי קומהירל נן ילאן סאר שבצפון בריטניה, שם הצביעו 53.4% מתוך 22 אלף התושבים נגד ההתנתקות מהממלכה המאוחדת. על פי התוצאות, שהתפרסמו לפנות בוקר, 46.5% מתושבי האי ביקשו עצמאות עבור סקוטלנד.

בדנדי סיטי הצביעו 42.6% מהתושבים נגד בעוד 57.3% הצביעו בעד. באינטטרקלייד הצביעו 50% נגד ו-49.9% הצביעו בעד עצמאותה של סקוטלנד. במידלות'יין נרשם יתרון ברור למתנגדים להתנתקות, כש-56.3% הצביעו נגד -43.7 בלבד הצביעו בעד.

ברנפרשייר 52.8% הצביעו נגד עצמאות סקוטלנד ו-47.1% הצביעו בעדה. במערב דאנברטונשייר תמכו התושבים בהתנתקות מהממלכה עם 53.9% שהצביעו בעדה. באיסטלות'יין התוצאות היו הרבה יותר ברורות - עם 61.7% שאמרו "לא" לפירוק בריטניה.
בחירות אנגליה משאל עם סקוטלנד אנגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד