כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לקראת מתיחות פוליטית

ב'אגודת ישראל' מתעקשים: חוק גיוס לפני אישור תקציב המדינה

באגודת ישראל מבהירים כי הדד ליין להעברת חוק שיסדיר את מעמד בני הישיבות לפי ההסכם הקואליציוני, הוא לפני אישור תקציב המדינה או במקביל אליו. העברת חוק הגיוס הופכת להיות אתגר פוליטי משמעותי לאחר שמארגני מחאות הרפורמה מתכננים לקיים השבוע "יום שוויון לאומי"

ב'אגודת ישראל' מתעקשים: חוק גיוס לפני אישור תקציב המדינה
יהדות התורה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

סוגיית חוק הגיוס מביאה לעימות פוליטי: באגודת ישראל מבהירים הבוקר (ראשון) כי הדד ליין להעברת החוק שיסדיר את מעמדם של בני הישיבות הוא לפי ההסכם הקואליציוני שנחתם טרם הקמת הממשלה, אז נקבע כי החוק יועבר לפני אישור תקציב המדינה או במקביל אליו.

לפני ישיבת הממשלה התייחסו שרי המפלגה מאיר פרוש ויצחק גולדקנופף לנושא. השר מאיר פרוש אמר: "לטובת עם ישראל כדאי שיהיה פתרון אחת ולתמיד". על השאלה האם ידרשו את זה לפני התקציב, השיב השר: "בהסכם הקואליציוני כך כתוב". גם השר יצחק גולדקנופף השיב דברים דומים. 

בתוך כך, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', מזכיר המועצת עלה למעונם של רוב האדמו"רים החברים במועצת החסידית, והם מתעקשים להעביר את חוק הגיוס עוד קודם העברת תקציב המדינה.

יצוין כי ההעברת חוק הגיוס הופכת להיות אתגר פוליטי לקואליציה לאחר שמארגני מחאות הרפורמה מתכננים ביום חמישי הקרוב לקיים את "יום השוויון הלאומי" ברחבי הארץ, כשהפעם היום יוקדש ל"נושא השוויון בנטל" והמגזר החרדי. "כי אין דמוקרטיה בלי שוויון", מסרו המארגנים.

"במסגרת היום, תנועת המחאה תאבק למען השוויון, בשירות עבור המדינה ובתרומה הכלכלית ולמען כל אלו שנפגעים כלכלית ממהלכי הממשלה", מסרו מוביל המחאה והוסיפו: "הימים בהם צד אחד משרת את המדינה וגם מממן את הישיבות - בזמן שהוא מנסה לייסד פה דיקטטורת הלכה - נגמרו".

מארגני המחאות ציינו כי ב'יום השוויון הלאומי' "נצא לעשרות פעולות מחאה ברחבי הארץ, עם מחאות מצומת הגומא ועד אילת. ביום זה נודיע רשמית להנהגה החרדית - זה נגמר".

גם מבחינה טכנית ההעברת חוק הגיוס קודם אישור התקציב הוא אתגר לא פשוט לקואליציה מאחר והחוק עוד לא הונח בכלל על שולחן הכנסת, והמועד האחרון להעברת התקציב הוא כבר בעוד חודש.

אגודת ישראל חוק הגיוס תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד