כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אהוב על כל תושבי העיר

הבחור המיוחד אביחי בן ברוך ז"ל מצפת הלך לעולמו

אביחי בן ברוך ז"ל בחור מיוחד בעל תסמונת דאון שהיה אהוב על כל תושבי העיר צפת הלך לעולמו בגיל 31 לאחר דום לב פתאומי, הוא נישא לאחותו החורגת קרן שהייתה תסמונת דאון. לפני שנתיים מונה לעזור ראש העיר ובכך הגשים חלום של שנים. הלוויתו היום בצהריים בצפת 

הבחור המיוחד אביחי בן ברוך ז"ל מצפת הלך לעולמו
אביחי בן ברוך ז"ל צילום: דוד כהן

ברוך דיין האמת: מהעיר צפת הגיעה הבוקר הבשורה המעציבה על פטירתו של הבחור אביחי בן ברוך ז"ל בחור בעל צרכים מיוחדים חניך 'צהר הלב' ברכסים שנפטר מדום לב פתאומי בגיל 31. 

אביחי ז"ל היה מוכר על כל תושבי צפת שקיבלו בהלם את הבשורה על פטירתו באופן פתאומי, לפני כשנתיים הגשים לו ראש העיר צפת שוקי אוחנה את חלומו ומינה אותו לעוזרו במסגרת "יום תסמונת הדאון הבינלאומי". 

אביחי התיישב בכיסאו ושיגר מכתב חירום לראשי המפלגות בדרישה למנות שר בממשלה לנושא הצרכים המיוחדים בישראל. אביחי, חלם כל חייו להשתלב בתפקיד עוזר ראש עיריית צפת ולסייע בניהול העיר – חלומו התגשם והוא מונה לעוזר ראש העיר צפת.

במכתב ששלח כתב: "המשימה הראשונה שהצבתי לעצמי אינה עוסקת רק בתושבי צפת, אלא דואגת לתחום הצרכים המיוחדים בכל המדינה. יש לי מסר של ערבות הדדית וחיבוק. אני קורא לכם לשמור מקום בלב ובממשלה לתפקיד חדש של שר, שכל כולו למען אנשים עם צרכים מיוחדים בישראל. על החתום, אביחי בן ברוך'".

סיפור חייו מרגש במיוחד, הוא נולד באלסקה כשהוא לוקה בתסמונת דאון. בעבר ספרה אמו חיה שתחי' "כשאביחי היה בן חמישה חודשים, התקיים באלסקה כנס על ילדים מיוחדים. הייתה שם אמא שסיפרה על התאומים שלה שנפטרו בגיל 18".

"היא סיפרה שהיה להם יומן שבו הם כתבו את כל מה שעובר עליהם. אחרי שהם נפטרו, היא קראה את היומנים ודמעות של אושר זלגו מעיניה. דרך היומנים היא גילתה כמה זה עשה להם טוב שהיה להם האחד את השני".

"גם אני תאומה. חזרתי הביתה ואמרתי לבעלי: 'בוא נאמץ עוד ילד או ילדה עם תסמונת דאון כדי שאביחי לא יהיה לבד". הם החלו בהליכים של אימוץ, וביום הולדתו הראשון נכנסה לחייהם קרן, בתם המאומצת שהייתה אז תינוקת בת שישה ימים. מאז אימצו ההורים ארבעה ילדים נוספים בעלי תסמונת דאון, אבל בין אביחי לקרן נוצר קשר מיוחד וברבות השנים הם התחתנו. 

אל החתונה המיוחדת הוזמנו, בין היתר, עשרות אורחים ממשפחות הכוללות ילדים בעלי צרכים מיוחדים. ומי שסידר קידושין היה הגאון הרב שמואל אליהו רבה של צפת. 

היום, אביחי ז"ל נפטר כאמור בגיל 31 כשהוא מותיר את משפחתו ומכריו הרבים בהלם ואבל. 

מסע הלוויה היום בשעה 14:00 בצהריים בבית העלמין בצפת שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

אביחי בן ברוך צפת שוקי אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד