כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דבר לא נעשה

"סכנת הכחדה": מפעילי מעונות מתריעים על סגירה המונית

לאחר שעתרו לבג"ץ לפני כשלושה שבועות, על רקע הימנעות האוצר מלחתום על צו המעגן את תקציב המעונות, מגוללים מפעילי המעונות בפני שר האוצר במכתב דרמטי את סדרת ההבטחות שהופרו "דיבורים לחוד ומעשים לחוד" ואת התוצאה הבלתי נמנעת

"סכנת הכחדה": מפעילי מעונות מתריעים על סגירה המונית
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

לפני למעלה מחודשיים בישר שר האוצר בצלאל סמוטריץ במסגרת הודעה רשמית לעיתונות את ההודעה שאמורה הייתה לשים סוף למשבר מעונות היום בישראל: חתימה לאלתר על המלצת ועדת המחירים של משרד האוצר.

מדובר בוועדה שהגישה את המלצותיה לפני עשרה חודשים - בשלהי הכהונה של הממשלה הקודמת. לפי מסקנות הוועדה, הומלץ על תעריף מפוקח חדש למעונות היום בישראל. המהלך המתחייב שצריך היה לבוא לעולם כבר לפני מספר שנים, נועד להקל על מצוקת מעונות היום ולאפשר להם בין היתר גם להעלות את שכר הסייעות באופן משמעותי.

"המשבר ידוע והמחויבות שלנו קיימת", אמר שר האוצר באותה הודעה לעיתונות, ואף נקב בתאריך: "אני אחתום בשבוע הבא על הצו שיביא ליישום המלצת ועדת המחירים של מעונות היום". אלא שמאז אותה הודעה חגיגית חלפו חודשיים נוספים, ובפועל, דבר לא נעשה. מפעילי המעונות והמטפלות נותרו שוב מול שוקת שבורה, ממתינים בכליון עיניים לחתימת השר שלמרבה התסכול פשוט נמנע מלחתום.

ארגון חלמי"ש, המייצג מאות מעונות יום מכל רחבי הארץ שעתר לבג"ץ (יחד עם עמותת פורום מסגרות החינוך לגיל הרך) בדרישה שיתערב מיידית ויורה לשר האוצר לחתום על הצו, פנה בשבוע שעבר לשרי האוצר והחינוך במכתב בהול באמצעות עוה"ד מאיר אברהם ויגל דוד ממשרד עורכי הדין ד"ר י. וינרוט ושות', בו מחה על התנהלות משרד האוצר המפעיל מדיניות של "דיבורים לחוד ומעשים לחוד" ואפס מענה לצרכיהם ההישרדותיים של המעונות.

בסיום המכתב התריעה חלמי"ש שמייצגת כ-300 מעונות יום מפוקחים, שנוכח הזלזול המופגן בדרישותיהם האלמנטריות של מעונות היום והנזק המצטבר וארוך השנים שנגרם להם ממדיניות האוצר, מסתמנת סגירה המונית של מעונות שלא יעמדו עוד בנטל: "נוכח המצוקה הכלכלית המתמשכת והבלתי נסבלת אותה חווים המפעילים, ובהינתן שאפילו לאחר קביעת ועדת המחירים שהם גובים 'תעריפי הפסד', בחרתם אתם לאורך חודשים ארוכים מאז פרסום דו"ח הוועדה, להמשיך ולהתעלם מקריסתם הממשמשת ובאה של המפעילים - נבקש להביא לידיעתכם, שלמרבה הצער, לפי המסתמן, מפעילים רבים המאוגדים בחלמי"ש לא יפתחו את שעריהם לשנה"ל תשפ"ד".

מעונות בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד