כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"ישראל היא אומה מבורכת"

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב הגיע לכותל המערבי

במסגרת ביקורו הרשמי בישראל, פתח יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, מר קווין מקארת'י, את ביקורו בישראל בביקור ובתפילה בכותל המערבי. יו"ר בית הנבחרים: "ישראל היא אומה מבורכת, בזכות ערכינו המשותפים יש לנו קשר בין ארה"ב לישראל שלעולם לא יינתק"

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב הגיע לכותל המערבי
יו"ר בית הנבחרים האמריקני בכותל המערבי צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, מר קווין מקארת'י, פתח היום (ראשון) את ביקורו בישראל בביקור ובתפילה בכותל המערבי, יחד עם משלחת של חברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית ומהמפלגה הדמוקרטית.

את פני המשלחת קיבלו רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל מר מרדכי (סולי) אליאב. השניים הסבירו להם על חשיבות המקום הקדוש עבור העם היהודי וכן על הכיסופים לאורך הדורות והציגו להם דגם של בית המקדש וההיסטוריה של ירושלים.

רב הכותל המערבי נשא עם יו"ר בית הנבחרים תפילה. בנוסף, מר מקארת'י ואנשי משלחתו התפללו לשלום ארה"ב וישראל, והטמינו פתק בין אבני הכותל המערבי.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ אמר: "אנחנו עומדים למרגלותיהן של אותן האבנים אשר תמכו בבניין בית המקדש לפני כמעט אלפיים שנה. בית המקדש חרב, אבל רוחו נותרה בעולם – רוח של חירות ושל שליחות, רוח של אמונה בבורא ובאדם. רוח אותה נשא העם היהודי לכל מקום אליו נדד".

הרב רבינוביץ' הוסיף: "כבר שנים רבות שאנו מביטים בהשתאות כיצד מבטאת האומה האמריקנית את הערכים העמוקים והחשובים ביותר של הרוח היהודית. ברית אחת מחברת ביננו, היהודים והאמריקאים. ברית של ייעוד - להיות שליחים נאמנים לבורא עולם, ולתקן עולם במלכות שד-י. אנו כאן להתפלל לשלומה של אמריקה ולשלום ישראל והעולם".

מקארת'י חתם בספר האורחים הרשמי של הכותל המערבי ואמר: "בשם הקונגרס האמריקאי, ישראל היא אומה מבורכת, בגלל ערכינו המשותפים יש לנו קשר בין ארה"ב לישראל שלעולם לא ינתק. אני מצפה לקראת ה-75 שנה הבאות של ישראל של קשר ארוך שילך ויתחזק ביננו".

הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ קווין מקארת'י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד