כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מנהלי מד"א וארגוני ההצלה הפועלים בחסותה קיימו ישיבת היערכות משותפת לקראת הילולת הרשב"י במירון

בישיבת ההיערכות השתתפו סמנכ"ל מד"א גיל מושקוביץ, מנהל אגף מבצעים רונן בשארי, מנהל מרחב ירדן אורן אביטן, מנהלי אגף המבצעים. ונציגי ארגוני ההצלה הפועלים בחסות מד"א  מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנו קוראים לכלל המתפללים לנהוג באחריות וזהירות, להקפיד על ההנחיות ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון והסדרנים בשטח"

מנהלי מד"א וארגוני ההצלה הפועלים בחסותה קיימו ישיבת היערכות משותפת לקראת הילולת הרשב"י במירון
ישיבת מנהלי מד"א וארגוני ההצלה צילום: דוברות מד"א

הנהלת מגן דוד אדום ונציגי ארגוני ההצלה הפועלים עמה בשיתוף פעולה קיימו ישיבת היערכות משותפת כהיערכות לקראת הילולת הרשב"י בל"ג בעומר.

מגן דוד אדום פועל בתיאום מלא עם משטרת ישראל, פרויקטור מירון, כלל כוחות החירום והביטחון וערוך לקראת האבטחה הרפואית עם כוחות גדולים. בין היתר יוצבו עשרות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, טרקטורונים, אופנועי מד"א, אוטובוס טיפול נמרץ ייחודי ורכבי הצלה ייעודיים, אשר יהיו מוכנים להעניק טיפול רפואי מהיר ומקצועי לכל תרחיש בשטח. כמו כן, המסוק הצפוני של מד"א יעמוד בכוננות ויוזנק במידת הצורך. ניהול הכוחות הרבים של מד"א באבטחה יבוצע בשטח מירון ממוקד שליטה ובקרה מיוחד של מד"א ממשאית החפ"ק הלאומית של הארגון המאפשרת שימוש בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. כוחות מד"א יאבטחו רפואית את  משתתפי ההילולה כבר שעות רבות לפני פתיחת אירועי ל"ג בעומר, ועד לסיום האירועים.

כידוע, השנה בוצעו שינויים רבים בל"ג בעומר, זאת בשל האסון הכבד שאירע ועם מינוי השר הרב מאיר פרוש כאחראי על מירון יחד עם הפרויקטר הרב יוסף דייטש, ובמד"א נערכים לעבוד על פי מתכונת מיוחדת תוך עיבוי הכוחות בהתאם לתוכניות החדשות.

בין השינויים עליהם החליטו הרשויות, תתקיים הדלקה מרכזית אחת, זו המסורתית של האדמו"ר מבאיאן, לצד אירועי הדלקה נוספים שיתקיימו בשטח מיוחד במושב, כמו גם מתחמים שונים שהוקמו בשטח ההר.

בשטח מירון הוקמו מספר מרפאות שיאוישו במהלך ההילולה באנשי מד"א - פרמדיקים, חובשים ורופאים. בנוסף לכך, כוח עתודה רגלי של עשרות פראמדיקים וחובשים יעניק מענה רפואי מיידי בשטח בסמוך לקבר הרשב"י ובצירים המובילים, כמו גם עיבוי כוחות בתוככי הכפר.

את משימת האבטחה הרפואית של הילולת הרשב"י במירון יבצע מגן דוד אדום ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, בשיתוף אלפי מתנדבי עשרות ארגוני ההצלה הפועלים תחת מד"א ובשיתוף פעולה מלא לאורך כל השנה, בהם: הצלה, צוות הצלה, הצלה בית שמש, הצלה רחובות, החובש הר נוף, הצלה טבריה,  הצלה פתח תקווה, הצלה שרון, הצלה אלעד, הצלה דרום, הצלה עמנואל, הצלה מודיעין עילית, הצלה צפת, הצלה חיפה, הצלה גלבוע, והצלה בגליל.

השבוע כאמור התקיימה ישיבת היערכות במטה הארצי במד"א, בהשתתפות סמנכ"ל מד"א גיל מושקוביץ, מנהל אגף מבצעים רונן בשארי, מנהל מרחב ירדן אורן אביטן ומנהלי אגף המבצעים.

במהלך הפגישה נדונה בהרחבה האבטחה הרפואית על ידי מגן דוד אדום תוך סקירה וסיכום עם כל גופי ההצלה הכפופים למד"א.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנו קוראים לכלל המתפללים לנהוג באחריות וזהירות, להקפיד על ההנחיות ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון והסדרנים בשטח. צוותי מד"א ערוכים בכוחות מתוגברים ובכוננות נרחבת על מנת לאבטח רפואית את ההילולה ולאפשר את קיומה באופן הבטוח ביותר".

ל"ג בעומר מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד