כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בהכנות להילולא הגדולה

עצמות אדם התגלו במרוקו: 'אתרא קדישא' הוזעקו 

במהלך ההכנות והכשרת השטח בבית העלמין במקנס שבמרוקו לקראת ההילולא הגדולה בל"ג בעומר, התגלו עצמות אדם בבית הקברות. בפעילות של ראש הקהילה היהודית סרז' ברדוגו נאספו העצמות בסיוע 'אתרא קדישא'. כל הפרטים והסיפור המלא 

עצמות אדם התגלו במרוקו: 'אתרא קדישא' הוזעקו 
העצמות שהתגלו במרוקו צילום: באדיבות המצלם

עצמות אדם התגלו בשבוע האחרון במקנס שבמרוקו בשיא ההיערכות להילולת הצדיקים שתיערך בל"ג בעומר במקום בו טמונים צדיקי מקנס והמלאך רפאל בירדוגו. 

ההילולא הגדולה תיערך בעיר מקנס שבמרוקו בל"ג בעומר ואליה צפויים להגיע אלפים מכל רחבי העולם. במקום התגלו כאמור עצמות אדם פזורות בשטח בית העלמין העתיק בו קבורים גדולי עולם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קבוצה חסידית מארה"ב שביקרה במקום גילתה את העצמות והטעות שנעשתה על ידי העובדים שהכשירו את השטח להילולא. 

הקבוצה החסידית פנתה לארגון 'אתרא קדישא' ולרב חזקיהו קלמנוביץ שפנה לשר הפנים והבריאות משה ארבל שחיבר אותו עם יו"ר איחוד הקהילות יוצאי מרוקו הרב יהודה אזרד שהעביר את הפניה לנוגעים בדבר במרוקו.

הרב קלמנוביץ והרב אזרד עם ראש הקהילה היהודית במרוקו סרז' ברדוגו

בעקבות כך, הזעיק ראש הקהילה היהודית במרוקו מר סרז' ברדוגו את הרב חזקיהו קלמנוביץ והרב יהודה אזרד בדחיפות להגיע לבית החיים ולייעץ כיצד ניתן להחזיר את הכול לקדמותו ולתקן את הטעות שנעשתה בעבודות.

במסע בזק הגיעו השניים לבית החיים במקנס ואכן ניתנו הוראות של החזרת החול והעצמות למקומם בחזרה ולשמור על כבוד המתים כמו שרק מרוקו יודעת להתייחס לבתי עלמין וכבוד המת. 

אחד הנוכחים במקום סיפר ל'בחדרי חרדים': "ממשלת מרוקו בחסות המלך נותנת כבוד לבתי העלמין היהודיים בצורה יוצאת דופן, וכעת התברר שצריך לתת את הדעת ולהיזהר לבדוק כל פעולה בבתי העלמין העתיקים שלא תיגררו פגיעה בישני עפר". 

הרב קלמנוביץ מקבל הוקרה מראש הקהילה היהודית

מרוקו ברדוגו אתרא קדישא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד