כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"הנטל מוטל על כולנו"

נתניהו התראיין לרשת CNN והתייחס להשהיית הרפורמה ולאיראן

ראש הממשלה נתניהו התראיין היום לרשת CNN האמריקאית ואמר כי ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית הן "סימן לחוסן של הדיון הציבורי". הוא טען כי הוא "פועל לפתרון עם קונצנזוס רחב ככל האפשר". על האיום הנשקף מצד איראן: "לעצור את איראן מלהפוך למעצמה גרעינית צבאית"

נתניהו התראיין לרשת CNN והתייחס להשהיית הרפורמה ולאיראן
ראש הממשלה נתניהו בלשכתו צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת CNN ואמר כי " ישראל תישאר "דמוקרטיה איתנה" למרות תוכניות שנויות במחלוקת לשנות את מערכת המשפט במדינה. על רקע הפגנות נרחבות, שביתה היסטורית כלל-ארצית ולחץ בינלאומי גובר בחודש שעבר הוא נאלץ להשהות את החקיקה לשינוי מערכת המשפט.

נתניהו אמר בראיון כי ההפגנות הן "סימן לחוסן של הדיון הציבורי" וטען כי הוא "פועל לפתרון עם קונצנזוס רחב ככל האפשר".

"דבר אחד אני מבטיח לך", אמר נתניהו, "בסוף התהליך הזה, ישראל תישאר דמוקרטיה איתנה באותה מידה כמו בעבר".

הערוץ דיווח כי נתניהו נסוג מאחד ההיבטים השנויים במחלוקת של הרפורמה: מתן סמכות לכנסת לעקוף החלטות בית המשפט העליון ברוב רגיל (פסקת ההתגברות).

"ישראל יצאה מאיזון", הסביר נתניהו את הכשל במערכת המשפט בישראל, "האתגר הגדול הוא להחזיר את המדינה לאיזון המקובל ברוב הדמוקרטיות. מבלי ללכת לצד שאכן יסיר את הבלמים והאיזונים בכוחו של הרוב".

"אני מאוד מאוד נחוש בטווח הבינוני והארוך לגבי כלכלת ישראל, ובהתחשב בעובדה שאני הולך להעביר תקציב בשבועות הקרובים, גם בטווח הקצר", אמר.

המראיין לחץ על נתניהו בנוגע לאיראן, ושאל אותו אם התנגדותו להסכם הגרעין מוטעית. נתניהו התעקש שלא. "אם אתה רוצה למנוע מאיראן להפוך למעצמה גרעינית צבאית, הדרך היחידה לעצור אותם היא באמצעות איום צבאי רציני", אמר, וציין כי האסטרטגיה פעלה נגד דיקטטורים כולל סדאם חוסיין מעיראק, בשאר אל-אסד בסוריה ומועמר קדאפי מלוב.

"הנטל מוטל על כולנו" - על ישראל, ארצות הברית ושכנותינו הערביות - "לעצור את איראן מלהפוך למעצמה גרעינית צבאית", אמר.

נתניהו התייחס לשלום עם סעודיה. "שלום עם מדינות ערב הגדולות הוא לא רק אפשרי, זה סביר", אמר נתניהו. "אני עושה הכול כדי לקדם את זה. זה יהיה היסטוריה, זה יסיים את הסכסוך הערבי-ישראלי, וזה יקדם את פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

ראש הממשלה סעודיה איראן נתניהו CNN

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד