י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בהרי ירושלים

העופר ננטש או הוחבא? זה מה שגילתה המצלמה הנסתרת

הילדים מצאו עופר שהיה נראה להם "נטוש", אך מה שלא ידעו, שהצביה מחביאה את העופר במכוון, בשבועות הראשונים, ומגיעה כמה פעמים ביום להניק אותו, כשבשאר הזמן היא מסתובבת באזור ומשגיחה מטורפים| בעזרת המצלמות דאגו בחברה להגנת הטבע להשיב אותו לאמו 

העופר ננטש או הוחבא? זה מה שגילתה המצלמה הנסתרת
העופר שהוחזר לאימו צילום: החברה להגנת הטבע

עופר צעיר נאסף ע"י מטיילים - והוחזר לאמו: יעקב בן בונן, סוקר טבע עירוני בחברה להגנת הטבע ומתנדב ב"חי-בולנס" של רשות הטבע והגנים, רגיל "לקפוץ" לכל מיני אירועים חריגים, אבל מה שחווה השבוע, גם הוא לא חשב שיקרה - בשעה מאוחרת במוצאי שבת, קיבל הודעה בוואטסאפ בקבוצת ה"חי-בולנס" עם תמונה של עופר צעיר באחד הבתים בשכונתו שבירושלים. יחד עם אביו, הגיע לבית המדווחים ושמע מהם כי הילדים יצאו לטייל בטבע מתחת לבית שלהם בצהריים, ומצאו עופר שהיה נראה "נטוש", ומתוך כוונה לעזור לו אספו אותו. "כל מי שמכיר את התנהגות הצבאים יודע שהצביה מחביאה את העופר במכוון, בשבועות הראשונים, ומגיעה כמה פעמים ביום להניק אותו, כשבשאר הזמן היא מסתובבת באזור ומשגיחה. ככה הוא מוסתר מטורפים", מוסיף בן בונן.

בשלב זה, נעשתה התייעצות עם ווטרינר בית החולים לחיות בר בספארי ניצן אדם, פקח רשות הטבע והגנים אליעזר גלבר ורוני קינג, ווטרינר רשות הטבע והגים, והוחלט להחזירו לאותו מקום בדיוק ממנו נאסף, בתקווה שאמו "תאמץ" אותו חזרה, למרות שהיה בחברת בני אדם ואף שתה חלב פרה שלא מותאם עבורו והחל לשלשל ולהקיא. "הלילה היה חשוך וכמעט בלי ירח, וכבר עברו כמעט 12 שעות מרגע שנאסף, אבל החלטנו לצאת לדרך. זהו הסיכוי הטוב ביותר של העופר לגדול ולהתפתח באופן תקין. לקחנו פנסים וירדנו לוואדי יחד עם הילדים שזוכרים את המיקום המדוייק. השארנו את העופר יחד עם מצלמת נסתרת, בתקווה שתיתן לנו מושג מה קרה בלילה. בבוקר למחרת חזרנו לאותה נקודה והעופר לא היה שם. קיווינו שהאם אספה אותו והתמונות אכן אישרו זאת, אולם לא האמנו לדרמה שהתחוללה שם – כבר בתמונה הראשונה ראינו שועל ונחרדנו לגורלו של העופר, אבל בהמשך ראינו את הצביה שהגיעה לשם ויחד הם עזבו את המקום", מספר בן בונן.

בחברה להגנת הטבע מוסיפים כי בימים אלו, כשהעשב ירוק וגבוה, צביות ממליטות ומסתירות את העופרים מפני טורפים בכל רחבי הארץ. "גשמי הברכה בחודשים האחרונים סיפקו לנו ולבעלי החיים אביב מדהים. הטבע מתפרץ בשלל גוונים ואי אפשר להשאר אדישים לעושר ולמגוון. אם נתקלתם בעופר במהלך טיול התרחקו מיד, הוא איננו יתום. הצביה שומרת מרחוק ומגיעה מדי כמה שעות להניק. כשעופרים מגיעים לגיל חודש הם מספיק חזקים ומהירים כדי להצטרף לאימם במרעה", מוסיף עמיר בלבן, מנהל תחום טבע עירוני בחברה להגנת הטבע.

 

עופר מצלמה נסתרת הגנת הטבע בעלי חיים טבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד