כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אל תנסה למצוא היגיון"

חיילים רוסים נפגעו מקרינה לאחר שיצאו לדוג

חייליו של פוטין סבלו ממחלת קרינה לאחר שיצאו לדוג ליד אתר האסון הגרעיני בצ'רנוביל. שבעה אוטובוסים של חיילים הסובלים מתסמונת קרינה חריפה נלקחו לבית חולים בבלארוס מהאזור במרץ אשתקד

חיילים רוסים נפגעו מקרינה לאחר שיצאו לדוג
אילוסטרציה צילום: pixabay

עשרות חיילים רוסים סבלו ממחלת קרינה לאחר שעל פי הדיווחים יצאו לדוג ממש ליד תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל. אוקראינים המתגוררים באזור פרסמו כיצד ניסו להזהיר את חייליו של פוטין מפני קמפינג ביער סמוך למקום האסון הגרעיני ב-1986.

ביום הראשון של הפלישה לאוקראינה בפברואר 2022, כוחות רוסים, שחצו לאזור דרך בלארוס, שהו באחד האזורים המזוהמים של העולם במשך חמישה שבועות. חייליו של פוטין חפרו תעלות באזור היער האדום הרעיל ביותר שנמצא ברדיוס של עשרה קילומטרים מהכור מספר 4.

ולמרות הסכנה, הם בחרו בו כמקום לחיות, לאכול ולישון - ואפילו לדוג שפמנונים בערוץ הקירור של הכור במשך שבועיים שלמים. בשיחה עם ה"סאנדיי טיימס", אוקסנה פשנה, בת 30, כינתה את המעשה כ"טיפש".

היא אמרה: "אל תנסה למצוא היגיון". היא הוסיפה כי חפירת תעלות באזור היה רעיון גרוע שכן "זה השטח הכי מסוכן באזור המיוחד, כי מתחת לפני האדמה יש לנו פסולת גרעינית".

באותם ימים היו השערות כי החיילים הרוסים בחרו ביער האדום שנקרא על שם צבע העצים בעקבות הפיצוץ הגרעיני ב-1986 - כי הם ידעו שהאוקראינים לא יתקפו את האזור.

אתר הטרגדיה הגרעינית בצפון אוקראינה נכבש בימים הראשונים של המלחמה, ועורר חשש מאסון רדיואקטיבי גדול כתוצאה מקרבות קשים סביב המפעל.

למרות שלאנשים נאסר לחיות באזור, יותר מ-35 שנים לאחר הטרגדיה הגרעינית הקטלנית, חיילים רוסים נסעו במשאיותיהם לאורך דרכי העפר, בעטו באבק רדיואקטיבי וחפרו תעלות בבוץ. שבעה אוטובוסים של חיילים הסובלים מתסמונת קרינה חריפה נלקחו לבית חולים בבלארוס מהאזור במרץ אשתקד. עובדי המפעל אמרו כי לחלק מהחיילים הרוסים לא היה מושג שהם נמצאים באזור קרינה.

כוחות רוסים ויתרו רשמית על צ'רנוביל, חמישה שבועות לאחר שהשתלטו על המפעל.

 

כור גרעיני מלחמת אוקראינה רוסיה קרינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד