כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ככלות השבעה

התרגשות בטשחויב: הבן הגדול מונה לאדמו"ר והבן השני לאב"ד

בצוואת האדמו"ר מטשחויב זצ"ל נכתב כי שני הבנים יכהנו כאדמו"רים אך הבן השני התעקש כי אחיו הגדול הוא הראוי למלא מקום אביהם הרבי זצ"ל. 'בחדרי חרדים' עם השמות של הבנים לבית טשחויב מי מונה לאדמו"ר ומי לאב"ד? 

התרגשות בטשחויב: הבן הגדול מונה לאדמו"ר והבן השני לאב"ד
בני האדמו"ר מטשחויב בלווית אביהם צילום: שוקי לרר

בסיום השבעה בטשחויב מונו הבנים למלא מקומם אביהם הגדול, כפי שהכריז רבה של רמת שלמה הגר"מ דייטש במסע ההלוויה כי בנו הגדול הרה"צ רבי יששכר יואל קנר יוכתר כאדמו"ר משינווא טשחויב וממלא מקום אבותיו, ובנו הרה"צ רבי יעקב מיכאל קנר ימונה כרב בית המדרש ואבדק"ק שינווא טשחויב.

הבן הגדול האדמו"ר רבי יששכר יואל קנר ידוע כבקי עצום בספרי החסידות בכלל ובתורת צאנז בפרט כבר בחיי אביו עמד לימינו בהנהגת החצר, הוא אף זכה להקים את בית המדרש שינאווא טשחויב ברמת שלמה עוד בעת שאביו הנהיג עדתו בחיפה, כעת נשואות אליו עיני חסידי ואוהדי בית טשחויב כי יזכה להמשיך דרך אבותיו הקדושים.

הבן השני הרה"צ רבי מיכאל קנר נודע אף הוא כתלמיד חכם ובן עליה גדול, מכהן בשנים האחרונות כר"מ ומשפיע במוסדות 'כנסת ישראל' במבשרת ציון וכן בעוד מוסדות תורה בהם זוכה ללמד ולהשפיע תורה ויראה, וכעת מונה לכהן פאר כרב חסידי טשחויב.

יצויין, כי בצוואת האדמו"ר זצ"ל נכתב כי שני בניו יתמנו לכהן באדמו"רות, אולם הבן השני הרה"צ רבי מיכאל התעקש במהלך כל ימי השבעה כי אחיו הגדול האדמו"ר רבי יששכר יואל הוא הראוי למלא מקום אביהם הרבי זצוק"ל, אמנם לבקשת גדולי ישראל ואחיו האדמו"ר הסכים הרה"צ לשמש כרב בית המדרש ולעמוד לימין אחיו הגדול האדמו"ר בהתפתחות חצר הקודש.

במהלך השבעה הגיעו ההמונים הגיעו לנחם את הבנים  ובראשם אדמו"רי וצאצאי בית צאנז.

טשחויב רמת שלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד