כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הח"כים תומכים

התנגדות במועצת החסידית לדחיית חוק הגיוס לאחר התקציב

סאגת חוק הגיוס: בקרב כמה מחברי המועצת של אגו"י הבכירים התנגדות לדחיית חוק הגיוס, חלקם אף העבירו מסרבים תקיפים כי יש להתעקש על קיום ההתחייבות. בקרב חברי הכנסת של אגודת ישראל תמימות דעים בהחלטה כי יש להוריד את נושא חוק הגיוס מסדר היום | כל הפרטים

התנגדות במועצת החסידית לדחיית חוק הגיוס לאחר התקציב
חרדי בלשכת גיוס צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מחר (שני) ייפתח כנס הקיץ של הכנסת, שבמרכזו העברת חוק הגיוס. בשבועות הקרובים יסתיים המועד האחרון שהעניק בג"ץ לפני פקיעת הגיוס, וכפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חררים', החרדים בוחנים אפשרות להתקפל ולוותר על ההתחייבות הקואליציונית להעביר את חוק הגיוס קודם אישור התקציב.

׳בחדרי חרדים׳ פרסם לראשונה כי הנושא עלה לדיון בקרב חברי המועצת, וכעת נודע כי בקרב כמה מחברי המועצת הבכירים התנגדות לדחיית חוק הגיוס, חלקם אף העבירו מסרבים תקיפים כי יש להתעקש על קיום ההתחייבות בהעברת החוק מיידית עד כדי פרישה מהקואליציה.

בשעות הקרובות יסתיים סבב ההתייעצות אותה עורך מזכיר המועצת יעקב ולצר, ובסיומו יוכרע האם תינתן ההסכמה לדחות את העברת חוק הגיוס למועד לא ידוע.

בקרב חברי הכנסת של אגודת ישראל תמימות דעים בהחלטה כי יש להוריד את נושא חוק הגיוס מסדר היום, כך גם בש״ס ובדגל התורה, אך ראשי הסיעות סיכמו ביניהם לפעול במשותף ובהחלטה אחידה בנושא.

עוד נודע ל׳בחדרי חרדים׳ כי יו״ר ש״ס אריה דרעי פועל בתוך אגודת ישראל, וייתכן כי ייפגש עם אדמ"ורים כדי להסביר להם את הצורך בדחיית חוק הגיוס עד להרגעת הרוחות זאת כדי למנוע הסתה נגד המגזר החרדי.

חוק הגיוס חברי המועצת אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד