כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זו התכנית

נתניהו והשרים הציגו חינוך חינם מגיל 0 עד 3

ראש הממשלה נתניהו הציג יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש את השלב הראשון בתוכנית חינוך חינם לגילאי 3-0 | התוכנית המלאה

נתניהו והשרים הציגו חינוך חינם מגיל 0 עד 3
נתניהו והשרים בהצהרה צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים שערך יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש את השלב הראשון בתוכנית חינוך חינם לגילי 3-0.

על פי התוכנית, יינתן מענק של 940 שקלים בחודש לכל זוג הורים עובד, שלו ילד בגילים 0 עד 3. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר במסיבת העיתונאי: "אנחנו מקבלים כעת החלטה היסטורית שמהווה מענה ישיר ליוקר המחיה להורים לילדים בגילאי לידה עד 3 באמצעות מתן נקודות זיכוי ומס הכנסה שלילי, בנוסף להגדלת הסבסוד למעונות היום המפוקחים. מדובר בהטבה של עד 940 ₪ לכל משק בית עבור כל פעוט בגילאי לידה עד 3.

לצד זאת, כפי שהדגשתי לאורך כל הדרך, הממשלה תשקיע משאבים רבים לשיפור איכות המענה החינוכי במסגרות המפוקחות והפרטיות, בכדי לשפר את איכות החינוך בגיל הרך של כלל ילדי ישראל".

השר סמוטריץ' הוסיף ואמר כי "בין הצעדים שתעניק התוכנית למסגרות המפוקחות ולשיפור תנאי המטפלות החלטנו על העלאת הסבסוד הממוצע לפעוט במערכת הסמל לכ-1,700 ₪ בחודש, מענק התמדה למטפלות, העלאת התעריף המפוקח, יישום המלצות ועדת המחירים, שינוי שעות הפעלות לשיפור תנאי העסקת המטפלות בהשוואה לגנים בגילאי 3-6, עיבוי המערך הפדגוגי במשרד החינוך בסך של 200 מיליון ₪ שינותבו להקצאת 50 תקני פיקוח, תקצוב הדרכה והרחבת ההכשרות למטפלות".

לדבריו, "רק היום חתמתי על צווים שימנעו את עליית מחירי הדלק. צמצמנו את מחירי החשמל והמים, ביטלנו מכסים על שורת מוצרי צריכה, הוספנו נקודות זיכוי ממס, חתמנו הסכם היסטורי עם ההסתדרות, וכאמור כעת נסייע גם להורים רבים לילדים בגילאי 0-3 לחסוך אלפי שקלים מדי חודש על חינוך במעונות.

אנחנו מעבירים בקרוב תקציב מדינה אחראי וחוק הסדרים עם רפורמות רבות שיסייעו עוד להפחתת יוקר המחיה. לבעיית עומק במשך עשרים שנה אין פיתרון קסם ביום אחד וגם לא בארבעה חודשים ולכן צריך לבצע שורה של צעדים ולהתמיד בהם".

שר האוצר תקף את התקשורת ואמר: "בגלל שהתקשורת נמצאת באמצע קמפיין חסר מעצורים ושקרי נגד הממשלה סביב הרפורמה המשפטית היא מנסה להעלים את העשייה שלנו ולטעון שלא נעשה דבר אבל הציבור חכם יותר והוא רואה בתלוש את הכסף שנכנס לו נטו בזכות נקודות הזיכוי ובתחנת הדלק את המחיר למרות העליה בכל העולם.

עשינו לא מעט בזמן קצר, ויש עוד הרבה עבודה ונמשיך לפעול בנושא לילות כימים, זו מחויבות אישית שלי".

לסיום אמר: "ממשלת ישראל תמשיך להיאבק ביוקר המחיה ולסייע לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר החינוך יואב קיש ולאנשי משרד האוצר על המאמצים המשותפים לקידום התוכנית. ממשלת ישראל תמשיך להיאבק ביוקר המחיה ולסייע לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל".

בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ חינוך חינם הצהרה לתקשורת מסיבת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד