כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הקואליציה מאבדת את הרוב

ערב פתיחת כנס הקיץ > סקרים חדשים: גנץ ממשיך לזנק, לפיד בקריסה

משלושה סקרים חדשים שפורסמו הערב עולה כי מגמת ההתחזקות של מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ נמשכת. זאת לצד היחלשותה של מפלגת הליכוד וגוש הימין כולו עד לשפל חסר תקדים של 49 מנדטים בלבד. גם לפיד מתרסק ואילו 'מרצ' חוזרת על חשבון מפלגת 'העבודה'

ערב פתיחת כנס הקיץ > סקרים חדשים: גנץ ממשיך לזנק, לפיד בקריסה
קלפיות ופתקי הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקרי מנדטים פורסמו הערב (ראשון) בערוצי התקשורת ומהם עולה כי מגמת ההתחזקות של מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ נמשכת זאת לצד היחלשותה של מפלגת הליכוד וגוש הימין.

על פי סקר חדשות 14, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד, מפלגת השלטון, הייתה זוכה ב-31 מנדטים, מנדט אחד פחות ממה שיש לה כיום. מיד אחריה עומדת מפלגת המחנה הממלכתי של שר הביטחון לשעבר בני גנץ שזוכה ל-28 מנדטים.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נחלש דרמטית ומחזיק ב-14 מנדטים בלבד, ירידה של 10 מנדטים ממה שיש לו כיום. מפלגת ש"ס זוכה ל-11 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 6 מנדטים, הציונות הדתית של שר האוצר סמוטריץ' עם 5 מנדטים.

המפלגות הערביות רע"מ וחד"ש-תע"ל מקבלות כל אחת 5 מנדטים, ועוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתרסקת ל-4 מנדטים בלבד. מפלגת מרצ שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות, עוברת ומקבלת 4 מנדטים.

בחלוקה לגושים: גוש הימין והמפלגות החרדיות על 58 מנדטים, בעוד גוש מפלגות המרכז-שמאל על 52 מנדטים וכאשר הוא יחד עם המפלגות הערביות מונה הגוש 62 מנדטים ומהווה בלוק חוסם פוטנציאלי להקמת ממשלת ימין.

סקר כאן חדשות - גנץ מזנק ל-30 מנדטים

סקר כאן חדשות ומכון קנטאר שפורסם היום מעלה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום גנץ מזנק לנתון שיא של 30 מנדטים. על פי תוצאות הסקר, המפסידה העיקרית היא יש עתיד ויאיר לפיד, שסופגים ירידה נוספת ל-18 מנדטים בלבד.

עוד על פי הסקר, מפלגת הליכוד זוכה ב-25 מנדטים, ש"ס עם 10 מנדטים, הציונות הדתית עם 9 מנדטים, יהדות התורה, 7 מנדטים, ישראל ביתנו, 6 מנדטים, חד"ש-תע"ל, 6 מנדטים, רע"מ, 5 מנדטים מרצ, 4 מנדטים.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה:  העבודה עם 2.5%, בל"ד עם 2.6%.
בחלוקה לגושים: גוש הימין בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 51 מנדטים. גוש המרכז-שמאל עם רע"מ 63 מנדטים. בווך, מפלגת חד"ש תע"ל עם 6 מנדטים.
לפי סקר חדשות 13 - 49 מנדטים לגוש הקואליציה
על פי סקר חדשות 13, לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת המחנה הממלכתי הייתה הגדולה ביותר עם 28 מנדטים. הליכוד רושמת ירידה של 10 מנדטים ומקבלת 22 מנדטים בלבד.
ש עתיד נחלשת גם היא ויורדת ל-24 מנדטים. הציונות הדתית, ללא עוצמה יהודית, תקבל 6 מנדטים בלבד ועוצמה יהודית 5. ש"ס זוכה ב-9 מנדטים, יהדות התורה עם 7.
מרצ עוברת את אחוז החסימה ועומדת על 5 מנדטים, ישראל ביתנו עם 6, חד"ש-תע"ל מקבלת 5 מנדטים, רע"מ 5 ובל"ד עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. מפלגת העבודה לא עוברת את אחוז החסימה.

בסקר נוסף, נבדקה האופציה שראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ישוב למערכת הפוליטית עם מפלגה חדשה. במקרה כזה, בנט זוכה ל-8 מנדטים, ומחליש בעיקר את המחנה הממלכתי שיורדת ל-24 מנדטים. בנוסף בנט מוריד מנדט אחד מהליכוד, מיש עתיד, מש"ס ומהציונות הדתית כל אחת.

סקר מנדטים הליכוד המחנה הממלכתי יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד