י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אישום

הדיירים חתמו על החוזה ונחרדו לגלות שאין יזם ואין תוכנית

עו"ד יוסי אומיד יועמד לדין משמעתי בגין הסתרת מידע, פעולה בחוסר נאמנות מול לקוח והטעייתו, במסגרת פעילות במתחם התחדשות עירונית בשכונת דורה בנתניה | חשוב לציין כי עד למועד מתן פסק הדין עומדת לעו"ד אומיד חזקת החפות | מטעם עו"ד אומיד נמסר בתגובה': "האמור אינו מדויק, והעניין יתברר בפני הערכאה המתאימה"

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין החליטה להעמיד לדין משמעתי את עו"ד יוסי אומיד, בגין הסתרת מידע, פעולה בחוסר נאמנות מול לקוח והטעייתו, במסגרת פעילות במתחם התחדשות עירונית בשכונת דורה בנתניה. 

ההליך נפתח לאחר שכנגד עו"ד יוסי אומיד התקבלו ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית מספר תלונות אשר נבחנו על ידה ונמצאו מבוססות, ובהתאם לכך הועברה תלונה בגינן לוועדת האתיקה הארצית. במקרה אשר בגינו החליטה ועדת האתיקה הארצית להגיש את הקובלנה, ניסה עו"ד אומיד להחתים בעלי דירות על הסכם פינוי בינוי עם חברה יזמית שעדיין נמצאת בהקמה ואינה קיימת בפועל, וזאת תוך כדי איומים על בעלי דירות שלא רצו לחתום כי ינקטו נגדם צעדים כדיירים סרבנים. בגין אותו אירוע, הוגשה גם תלונה לממונה לעניין פניות דיירים ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אשר בסיום הבירור שלה קבעה כי "הדעת אינה נותנת שדיירים יתקשרו בעסקה מחייבת עם יזם שזהותו אינה ידועה להם ויש צורך בחובת גילוי ובשקיפות מלאה בהסכם לעניין זהות היזם".

על פי הכללים שסוכמו בין ועדת האתיקה הארצית לרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לאחר צבירה של תשתית ראייתית לפעילות פוגענית של עורך דין מסוים, תעביר הרשות את ממצאיה אל ועדת האתיקה לשם קיומו של בירור בעניינם, וזאת במטרה לבער את המקרים בהם מתקיימת התנהלות כזו, ולהגביר את אמון הציבור בבעלי המקצוע העוסקים בתחום.

פעילותן של המינהלות העירוניות, אשר מחד נוכחות ברמה המקומית באופן שוטף מול התושבים, ומאידך מנוהלות על ידי הרשות הממשלתית, מאפשרות איתור, שיתוף ומניעה של תופעות פסולות הפוגעות בזכויות התושבים. פניית התושבים למינהלות מבטיחה כי בעלי הדירות במתחמי ההתחדשות מקבלים את מלוא המידע וההסברים הנדרשים להתארגנותם.

בנוסף לכך, לאחרונה פרסמה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מדריך תמציתי עבור בעלי הדירות, כיצד להתנהל מול עורכי דין בפרויקט התחדשות עירונית ובהן, בין היתר, המלצה לבעלי הדירות לבחור עורך דין באופן עצמאי ולא בהמלצת מארגן דיירים או יזם.

יצוין כי בשלב זה מדובר רק על הגשת קובלנה, אשר דיון בה יערך בעתיד הקרוב. עד למועד מתן פסק הדין עומדת לעו"ד אומיד חזקת החפות.

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הגיב: "שיתוף הפעולה בין הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית וועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין מטרתו הידוק ההגנה על בעלי הדירות בהתחדשות עירונית, ומניעת פעילות פסולה של עורכי דין החורגים מכללי האתיקה המקצועית. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית פועלת בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי לייצר שוק בטוח עבור בעלי הדירות."

מטעם עו"ד אומיד נמסר בתגובה לפרסום ב'כאן 11': "האמור אינו מדויק, והעניין יתברר בפני הערכאה המתאימה".

 

פינוי בינוי יזם נדלן תוכנית דירה הונאה דיירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד