כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"פיקוח חלש ורופף"

נמצא האשם בקריסת הבנקים הגדולה בארה"ב

הבנק המרכז בארה"ב מאשים את הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ, בתרומה לקריסתם של הבנקים לפני כחודש | הקריסה גרמה להפסד של 23 מיליארד דולר

נמצא האשם בקריסת הבנקים הגדולה בארה"ב
אילוסטרציה צילום: unsplash

הבנק המרכז בארה"ב, הפדרל ריזרב, האשים ביום שישי האחרון, את 'מהפיכת הרגולציה' שהתרחשה בתקופתו של הנשיא דונאלד טראמפ, בתרומה לכשל הבנק השני בגודלו בתולדות ארה"ב.

בתוך המהומה שהפיצוץ של בנק עמק הסיליקון חולל על המערכת הפיננסית בחודש שעבר, כמה רפובליקנים טענו כי ביטולו של אמצעי ההגנה לאחר המשבר הפיננסי ב-2018 אינה אשמתו של טראמפ.

אבל הנתוח של הפד, דו"ח בן 100 עמודים , טוען שהחקיקה של שתי המפלגות בשנת 2018 החלישה את אמצעי ההגנה שלאחר המשבר הפיננסי, וערערה את הפיקוח על ידי הפרעה לעבודתם של מפקחי הבנקים ושבסופו של דבר התבררה כטעות הקטלנית לבנק שקרס-SVB.

לפי הפד, הנהלת SVB אשמה גם היא באופן ישיר לנזק ולקריסה שאירעה. גם מבקרי הבנק עשו טעויות חמורות. עם זאת, הדו"ח הצביע גם על סגן יו"ר הפיקוח של הפד באותה תקופה, מבלי לנקוב בשמו באופן מפורש, על כך שיצר "תרבות של פיקוח חלש ורופף". כוונתם של כותבי הדו"ח היא להאשים את רנדל קווארלס, שמונה ל'פד' על ידי הנשיא דונלד טראמפ ב-2017, פיקח על הפיקוח על הבנקים של הפד עד להתפטרותו ב-2021.

קווארלס עצמו דחה את ממצאי הדו"ח לגבי עבודתו, וציטט ש"אין ראיות כלל" לכך שמדיניות הפיקוח של ה'פד' נחלשה במהלך כהונתו.

הפד לא הגיב תגובה נוספת על הביקורת אודות הדו"ח שפורסם על ידיו והפעולות שלו.

כזכור, קריסת הבנקים 'SVB' ו-'Signature בנק' בחודש שעבר, הצריכה שימוש ב23 מיליארד דולר פיצויים למפסידים שנלקחו מקרן ממשלתית לביטוח פיקדונות.

פדרל בנק קריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד