י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שומרים על אנטוורפן • המפכ"ל: "ניעזר בצבא"

על רקע התחזקות האנטישמיות באירופה - כינוס מיוחד וכלל קהילתי במסגרת ארגון ה'שמירה' בהשתתפות רבני העיר

שומרים על אנטוורפן • המפכ"ל: "ניעזר בצבא"
יחצ

שלשום (רביעי) אירגנו מנהיגי השמירה של הקהילה החרדית באנטוורפן, ערב מיוחד עם מנהיגי המשטרה וראשי האבטחה המקומיים כהכנה לחגים עם כל האירגונים והמבנים באנטוורפן.

ארגון ה'שמירה' באנטוורפן, הוקם בשנת תש"מ לאחר הפיגוע בו נרצח הבחור דוד כהנא הי"ד בן ה-15, כשהיה בדרך לקעמפ של אגודת ישראל. גויים זרקו עליו ועל חבריו שני רימונים, כהנא נהרג וחבריו נפצעו.

כ-90% מהפעילים בארגון, הינם חילונים העובדים לשמירה ואבטחת מוסדות היהדות בעיר, והמימון לכך מגיע מקופת הקהילה. לאחרונה, לאחר מספר מקרים של תקיפות על רקע לאומני, בפרט לאחר הפיגוע בבריסל, הוכשרו כ-50 מתנדבים חרדים, שהצטרפו לפעילות האבטחה, בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה.

בשולחן המזרח ישבו רבני קהילות שומרי הדת ומחזיקי הדת, כמו כו השתתף הרב זעקל פאלק, דיין בקהילת מחזיקי הדת ורב האירגון. נכחו גם מפכ"ל המשטרה הבלגי סער'ג מיוטרס, ראשי המשטרה של אנטוורפן, רכז מידע מדיני והאחראי על איזור היהודים במיוחד.

באירוע, השתתפו יותר ממאה ראשי קהילות, גבאי בתי כנסת, מנהלי מוסדות ואישי ציבור מכל הקהילות והמוסדות בעיר. יצויין, כי אירגון השמירה באנטוורפן אינו אירגון פוליטי, אלא דואג לכל תושבי העיר, חסידים ליטאים, אשכנזים ספרדים, חרדים וחילונים כאחד.

המפכ"ל הודה לאירגון על תרומתם וציין כי שיתוף הפעולה של המשטרה עם האירגון הוא יותר חזק מאשר הייתה אי פעם והדגיש כי הידע הרגיש של ארגון השמירה - בתוך הקהילה, הוא חיוני כדי להגן על הקהילה.

עוד הוסיף המפכ"ל, כי במידה וח"ו יקרה פיגוע לאומני נוסף, ורמת הכוננת תעלה ל-4 (הרמה הגבוהה ביותר), יבקש את עזרת הצבא הבלגי, היות ולאחר הפיגוע בבריסל, המשטרה כמעט לא הצליחה לעמוד בעומס האבטחה. אמירה זאת, הגיעה בבוקר לכותרות העיתונים הנחשבים באיזור.

צרלי גוטליב, נשיא האירגון, ציין לשבח את השיתוף הפעולה של כל המוסדות, במיוחד מהחסידויות ויזניץ', צאנז, סאטמר, בעלזא, באבוב, מוסדות יסודי התורה, יבנה, בני עקיבא ותחכמוני (בי"ס יהודי).

הרב דוד משה ליברמן, רבה של קהילת שומרי הדת, ציין את התפעלותו מפעילות האירגון ואת גודל האחריות של ו'בחרת בחיים'. איך שכל אחד צריך לעשות בחירה למען החיים.

לסיום ניגש הרב זעקל פאלק רב האירגון עם פסק דין מפורש מהבית דין שעל כל אחד לציית להוראת ראשי האירגון ועל הגבאים והעסקנים לדאוג על כך.

לקראת סיום הערב, הוקדש זמן מיוחד לעסקני העיר, לדבר ולתקשר עם ראשי המשטרה והאירגון ליד שולחנות ערוכים כדת וכדין.



































משטרה אנטוורפן רבנים כינוס שמירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד