י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
זכו לאירוח על ידי נכדיו

גלריה מסכמת: רבבות יהודים עלו לציון ר' ישעיה'לה מקרעסטיר

כ-35 אלף יהודים מכל קצוות תל הגיעו ברכבת אווירית לבודפשט, והתקבלו שם על ידי נכדיו במאכל ובמשקה ובסבר פנים יפות. שני מעמדי הכנסת ס"ת ושלושה סעודות הילולא מרכזיות שכל אחת מנתה רבבת אורחים – נערכו ביומא דהילולא בעיירה קרעסטיר

גלריה מסכמת: רבבות יהודים עלו לציון ר' ישעיה'לה מקרעסטיר
הילולת ר' ישעיהל'ה מקרעסטיר צילום: האחים לענטשעווסקי

לא פחות מ-35 אלף יהודים מהארץ ומהעולם, פקדו השנה את ציונו של הרה"ק רבי ישעיה'לה מקרעסטיר זי"ע בעיירה בודרוגקרסטור שבהונגריה, ביומא דהילולא ג' אייר שחל ביום שני בשבוע שעבר, וזכו לאירוח מושלם על ידי נכדי רבינו שדאגו להם לאש"ל מלא ברוחב לב וכיד המלך.

כבר לקראת שבת שעברה, פרשת תזריע-מצורע, השבת שלפני יומא דהילולא, הגיעו המוני יהודים לקרעסטיר בכדי לשהות בצל הקודש סמוך ונראה למקום ביתו של ר' ישעיה'לה זי"ע. על פי הערכות, בשבת קודש שהו בקרעסטיר יותר מאלף יהודים, בהם אדמו"רים ורבנים, וכן משפיעים ואישי ציבור, לצד המוני עמך בית ישראל שעשו את דרכם להונגריה.

במהלך השבת המרוממת שהתקיימה במתחם ביתו של ר' ישעיה'לה זי"ע, נשאו האורחים החשובים מדברות פיהם בענייני דיומא, תוך שהם מעלים את זכרו הטהור של רבינו בעל ההילולא ואת שגב קדושתו, מתובלים בעובדות ומעשיות מקצות דרכיו, במידת החסד והכנסת אורחים בהן יצא שמו לתהילה.

עם צאת השבת, ערב יומא דהילולא, החלה נהירה המונית לקרעסטיר, שהתגברה לקראת יום ראשון בערב ג' אייר. קרוב ל-200 אוטובוסים הסיעו את אלפי העולים לציון הקדוש, במה שמהווה מספר שיא שטרם היה כמותו בעיירה.

במקביל, נעשתה היערכות שיא בשבועות שלפני ההילולא, בכדי לארח את רבבות הבאים על הצד הטוב ביותר, כמיטב מסורתו ומשנתו הטהורה של ר' ישעיהל'ה במסגרת ההיערכות הוקמו אהלים מיוחדים לתפילה בסביבת הציון; הוכנו מתחמי אירוח ולוגיסטיקה, בעוד צוותי המטבח שוקדים על הכנת אלפי מנות מזון לאורחים הרבים.

בכדי שכל אחד יוכל להתייחד בתפילה על ציונו ביומא דהילולא, נעשתה היערכות מיוחדת במתחם הציון, שכללה אוהל גדול ומיוחד לתפילה איטית בסמוך לציון, שם האריכו המונים בתפילה ובתחנונים איש כאשר על לבו. ואכן, כתרים רבים נקשרו לראשי המארגנים, על הסדר ששרר בציון מתוך נועם ורצון, כאשר הכל יכלו לגשת עד לציון ממש ולשפוך שם צקון לחש.

העלייה לציון, ששוכן באזור אחר המרוחק קצת מביתו של ר' ישעיהל'ה נעשתה באמצעות שאטלים מיוחדים שהסיעו את המתפללים, תוך הקפדה יתירה על גדרי הצניעות, אם זה בשאטלים נפרדים ואם זה באוהל המיוחד לנשים שהוקם בסמיכות לציון.

הרשויות בעיירה קרעסטיר ששמחו לעזור ולשתף פעולה, סגרו לתנועת כלי רכב את הרחוב בקרבת מתחם בית ר' ישעיהל'ה כך יכלו אלפי העולים לנוע בחופשיות ברגל ללא חשש. בנוסף, הוכשרו מתחמי חנייה עבור מאות האוטובוסים והרכבים הפרטיים. את כל מערך התחבורה בעיירה ניהלה חברה חיצונית שנשכרה לשם כך ואשר עבדה בשיתוף פעולה עם החפ"ק שהסתייע ברחפני צילום שהועלו לאוויר והעבירו נתוני אמת לצורך שינוע קהל הרבבות.

במהלך יומא דהילולא התקיימו שני מעמדי הכנסות ספר תורה לציון הקדוש, האחד נדבת לבו של הרה"ג רבי ישראל יעקב יוקל גרויס משרידי המלחמה וגדול צאצאיו של ר' ישעיהל'ה כיום, והאחר, נדבת לבם של הנגידים הדגולים משפחת ריעדער שיחי', מידידי ותומכי בית קערעסטיר מאז ומקדם, כשהקהל הקדוש רוקד ומפזז בעוז ותעצומות ברחובות קרייה.

צפו בגלריה מסכמת

 

קרעסטיר ר' ישעיה מקרעסטריר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד