כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"באופן אסטרונומי"

הסכום המופקע שדורשים נהגי האוטובוס כדי לברוח מסודן

משפחה שנמלטה מסודן אומרת שהם תקועים, יחד עם עוד אלפים, בגבול עם מצרים | הסיבה- הנהגים דורשים 40,000 דולר כדי להשכיר אוטובוס לצורך מעברהגבול.

הסכום המופקע שדורשים נהגי האוטובוס כדי לברוח מסודן
אזרחים בסודן. אילוסטרציה צילום: unsplash

בשל מלחמת האזרחים המתחוללת בסודן, רק אנשים הנוסעים באוטובוסים בעלי אישורים מיוחדים יכולים לחצות את הגבול. מאידך, חל איסור על מעבר ברגל. משפחה בת שבע הנפשות, כוללת שלושה ילדים מתחת לגיל 10, ברחה לפני יומיים מהלחימה בבירה חרטום וכרגע הם תקועים, יחד עם עוד אלפים, בגבול עם מצרים.

פאדי אטבני אמר שמשפחתו כולה, כולל אישה קשישה בת 88, נתקעו. "יש כאן אלפי אנשים. אין מקום לינה. אנשים ישנים בבתי ספר או על מזרונים", אמר בשיחה עם ה-BBC מעיירת הגבול ואדי חלפה.

רוב בני המשפחה הם בעלי אזרחות בריטית ואטבני פונה לרשויות בבריטניה בבקשת עזרה. "אני לא יכול להבטיח את בריאותם של ילדיי כאן. אנחנו באמצע המדבר. אני רוצה שהממשלה הבריטית תסייע לי בפינוי או באוטובוס שיוכל להעביר אותנו את הגבול", אמר.

אטבני האשים את נהגי האוטובוס המקומיים בניצול המצב הנואש אליו נקלעו המטיילים. "ביום רגיל העלות של שכירת אוטובוס היא 3,000 דולר. נכון להיום אנשים משלמים 40,000 דולר כדי לשכור אוטובוס לגבול - רק 30 ק"מ", אמר.

"למי יש כסף בכמות כזו? הבנקי סגורים, כספומטים לא עובדים", אמר אטבני בן ה-53.

בינתיים, תושבת חרטום, חוסנה, שסירבה למסור את שם משפחתה, אמרה ל-BBC שיש לה שתי בנות לכודות בבירת סודאן. היא אמרה שהם נאלצים לשלם יותר מ-400 דולר כל אחד כדי לנסוע לגבול. רק לשם ההשוואה, לפני פרוץ הקרבות, המסע עלה בסביבות 25 דולר.

חוסנה הגיעה לעיר אסואן המצרית לפני תחילת הסכסוך. "הבנות שלי ראו פגז ארטילרי נופל בשכונה שלנו. לא יכולתי להביא אותן לכאן. אין לי בעל או בן שיעזור להן. אני עובדת יום יום כדי לחסוך כסף", אמרה. כדי לנסות להרוויח את הכסף, היא לקחה עבודה בחנות תה באותה תחנת אוטובוס שהפכה למוקד לפליטים ליד אסואן. "סודאן מושמדת לחלוטין. הם, הלוחמים מכוונים לאנשים בבתיהם", אמר חוסנה.

אסראה באני, אקדמאית סודנית-אמריקאית שטסה לאסואן כדי לעזור לאנשים שהגיעו, אמרה כי מחירי האוטובוסים עלו "באופן אסטרונומי". "הם מימנו את הפינוי שלהם בעצמם. זה מצב כה הרסני עד כאב", אמרה ל-BBC.

 

סודן מלחמת אזרחים מעבר גבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד