כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חוששים מזיופים

חצי מיליון משקיפים: האופוזיציה הטורקית נערכת לבחירות

קואליציית שש מפלגות האופוזיציה, שהיא ברית הבחירות הגדולה של האופוזיציה בטורקיה, חוששת מאפשרות של הונאה בקלפיות ב-14 במאי, כאשר המדינה תקיים בחירות לנשיאות ולפרלמנט. המשקיפים הם עורכי דין ומתנדבים שיחולקו על פני 50,000 קלפיות

חצי מיליון משקיפים: האופוזיציה הטורקית נערכת לבחירות
טורקיה צילום: Uri lenz/FLASH90

האופוזיציה הטורקית קיבלה החלטה פה אחד בנוגע לכמות המשקיפים לבחירות לנשיאות ולפרלמנט בטורקיה באמצע מאי הבא, הבחירות מגיעות על רקע השלכות של רעידת האדמה ההרסנית שהתרחשה ב-6 בפברואר האחרון, והמשבר הכלכלי ממנו סובלת המדינה כבר שנים, מה שהופך את התחרות לקשה.

הבחירות לנשיאות הן, בין שני המועמדים המרכזיים, רג'פ טאיפ ארדואן המכהן, לבין יריבו, כמאל קיליקדרוגלו, מועמד "שש מפלגות האופוזיציה" לנשיאות. מפלגות האופוזיציה הטורקיות חוששות מהאפשרות של הונאה בקלפיות ב-14 במאי, כאשר המדינה תקיים בחירות לנשיאות ולפרלמנט.

מספר המשקיפים שתציב האופוזיציה בקלפיות יגיע ל-500,000. כולם ינסו למנוע הונאה ויכתבו דו"חות על כל הפרות שיוגשו ל"שש המפלגות" מאוחר יותר, כך דווח אתר אל ערביה.

המשקיפים הם עורכי דין ומתנדבים שיחולקו על פני 50,000 קלפיות מתוך 192,000 קלפיות ברחבי טורקיה. "נראה שהאופוזיציה למדה לקח ממשאל העם ששינה את המשטר, ובגלל זה היא רוצה לעקוב אחר הבחירות עם אפשרות למניפולציה", אמר כמאל אוזקיראז, מנהל המרכז הטורקי לחקר הציבור "אירו-אסיה". אשר עורכת מעת לעת סקרי דעת קהל בנושאים פוליטיים, חברתיים וכלכליים במדינה.

הוא הוסיף כי "מתרחשת מניפולציה בטורקיה בכל מערכת בחירות, במיוחד באזורים כפריים, שבהם אין מספיק חברי אופוזיציה, ובכמה כפרים שתושביהם עובדים עם הממשלה באזור הדרום-מזרחי של המדינה, ראש השבט המרכזי מוודא שהעם יצביע למועמד הקואליציה".

 

טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד