כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עבריין מורשע

הלו"ז של אפשטיין חושף פגישות עם ראש ה-CIA ואהוד ברק

לוח השנה הפרטי של עבריין צמרת חושף שמות בולטים, כולל ראש ה-CIA, עורך דין בכיר וראש ממשלה ישראלי לשעבר שנפגשו איתו. העבריין נפגש עם האישים החשובים אחרי שריצה עונש מאסר בגין פשעים חמורים

הלו"ז של אפשטיין חושף פגישות עם ראש ה-CIA ואהוד ברק
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מפקד ה-CIA לשעבר, נשיא מכללה ותיקה מובילה בתחום הפיננסים, כולל ראש ממשלה ישראלי היו בין מעגל האנשים הקרובים שהתחברו לג'פרי אפשטיין שנים לאחר שהורשע בעבירות חמורות וריצה עונש מאסר, כך על פי מסמכים שפורסמו ב'וול סטריט ג'ורנל' הכוללים את לוחות הזמנים שלו.

ויליאם ברנס, מנהל סוכנות הביון המרכזית מאז 2021, קיים שלוש פגישות עם אפשטיין ב-2014, כשהיה סגן שר החוץ, כך עולה מהמסמכים. הם נפגשו לראשונה בוושינגטון ואחר כך ביקר ברנס בבית של אפשטיין במנהטן.

קתרין רומלר, יועצת בבית הלבן תחת הנשיא ברק אובמה, קיימה עשרות פגישות עם אפשטיין בשנים שלאחר עבודתה בבית הלבן ולפני שהיא הפכה לעורכת דין בכירה ב-קבוצת גולדמן זאקס בשנת 2020.

ליאון בוטשטיין, נשיא מכללת בארד, הזמין את אפשטיין. נועם חומסקי, פרופסור, סופר ופעיל שמאל פוליטי, היה אמור לטוס עם אפשטיין לארוחת ערב בבית של אפשטיין במנהטן ב-2015.

מהמסמכים עולה כי אפשטיין ארגן פגישות עם כל אחד מהם לאחר שריצה מאסר בשנת 2008. המסמכים, הכוללים אלפי עמודים של מיילים ולוחות זמנים מ-2013 עד 2017, לא דווחו בעבר. המסמכים אינם חושפים את מטרת רוב הפגישות. הוול סטריט ג'ורנל לא הצליח לאמת אם כל פגישה מתוכננת התקיימה.

רוב האנשים האלה אמרו לעיתון שהם ביקרו אצל אפשטיין מסיבות הקשורות לעושרו ולקשריו. כמה מהם אמרו שהם חשבו שהוא שיקם את עצמו. מר בוטשטיין אמר שהוא ניסה לגרום לאפשטיין לתרום לבית הספר שלו. חומסקי אמר שהוא ואפשטיין דנו בנושאים פוליטיים ואקדמיים, ב-2019 אפשטיין נמצא ללא רוח חיים בתאו במעצר בזמן שהמתין למשפטו בגין פשעים נוספים.

אורח נוסף היה ג'ושוע קופר ראמו, אז מנכ"ל משותף של חברת הייעוץ הארגוני של חברת הנרי קיסינג'ר. אפשטיין קבע יותר מ-12 פגישות מ-2013 עד 2017 עם ראמו, שכיהן בזמנו במועצות המנהלים 'סטארבאקס פדקס'.

רבים מהפגישות של ראמו עם אפשטיין היו בערבים, בדרך כלל אחרי 17:00, בביתו, ראמו הוזמן גם לארוחת בוקר בספטמבר 2013 עם ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד ברק, אורח קבוע נוסף, כך עולה מהמסמכים. ראמו, שעדיין יושב במועצת המנהלים של 'פדקס' ולאחרונה פרש ממועצת המנהלים של סטארבאקס, לא הגיב לבקשות להגיב. דוברת של קיסינג'ר אמרה שהיא לא מודעת לכך שראמו נפגש עם אפשטיין.

על פי העיתון, ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד ברק פגש את אפשטיין ב-2015 עם חומסקי, כיום בן 94, פרופסור לבלשנות ופעיל שמאל פוליטי שמתח ביקורת על הקפיטליזם ומדיניות החוץ של ארה"ב.

חומסקי אמר כי אפשטיין ארגן להם את הפגישה עם ברק כדי לדון ב"מדיניותה של ישראל בכל הנוגע לסוגיות פלסטיניות ולזירה הבינלאומית".

ברק אמר בעבר שהוא נפגש לעתים קרובות עם אפשטיין בנסיעות לניו יורק והוצג בפני אנשים כמו ראמו וחומסקי כדי לדון בגיאופוליטיקה או בנושאים אחרים. "הוא הביא לעתים קרובות אנשים מעניינים אחרים, מאמנות או תרבות, משפטים או מדע, כספים, דיפלומטיה או פילנתרופיה", אמר ברק.

 

 

 

 

אהוד ברק וול סטריט ג'ורנל CIA ברק אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד