כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מסיבת עיתונאים של לפיד בעיצומה של השבת

שר האוצר יאיר לפיד, כינס בשבת מסיבת עיתונאים כדי להודיע שהגיע להבנות על התקציב, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו • "המטרה להגיש את התקציב בהקדם" • אפילו זהבה גלאון יו"ר מר"צ, מוחה: "מה היה דחוף ללפיד לחלל את השבת בשביל הודעה חסרת חשיבות?" • דרעי: "אני מסכים באופן נדיר לגלאון - הזלזול בשבת - מחפיר" • ישי: "איפה בנט, וחברי יש עתיד הדתיים?"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

סוף המשבר בממשלה? שר האוצר יאיר לפיד התייחס בעיצומה של השבת, למשבר בינו לראש הממשלה וסיפר שהגיע להסכמות עימו.

בעקבות פגישה שנערכה ביום שישי בין נציגי האוצר לנציגי ראש הממשלה, הודיע שר האוצר כי הוא וראש הממשלה קרובים לסיכומים בעניין תקציב המדינה ובכוונתו להגיש את הצעת התקציב לממשלה בהקדם האפשרי.

בשיחה עם עיתונאים מחוץ לביתו בתל אביב אמר: "אנחנו מעריכים שאנחנו קרובים להסכמות. המטרה היא להגיש את התקציב לממשלה בהקדם האפשרי כדי לעבור הלאה ולהתקדם ולשפר את כלכלת ישראל ואת מצבם של אזרחי ישראל".

לפיד סירב להתייחס לפרסומים בדבר אישור תוכנית מע"מ 0 שהגיע עם ראש הממשלה.

אתמול פורסם כי לפי ההבנות בין נתניהו ללפיד תועבר תוספת של שישה מיליארד שקלים נוספים למערכת הביטחון במסגרת תקציב המדינה של השנה הבאה ויעד הגירעון יעלה ל-3.4%.

לפיד גם התייחס בדבריו בהתייחסות להודעת חברת דירוג האשראי הבינלאומית אמש ואמר: "אשרור דירוג האשראי של ישראל בידי s&p הוא הבעת אמון בכלכלה הישראלית".

לפיד הוסיף "הבעת אמון בצעדים שאנחנו נוקטים עכשיו ובצעדים שנקטנו בתקציב הקודם. הם היו קשים, הם היו לא פשוטים אבל הם הובילו לזה שיכולנו לעמוד במבצע הצבאי הארוך ביותר זה 30 שנה ובאותה העת להגיש תקציב חברתי שבו לא צריך להעלות מסים ושכולל את מע"מ 0 וצעדים נוספים בחינוך, בבריאות, ברווחה ובדיור. כך שיש לנו לאן להמשיך מכאן".

לסיום דבריו הודיע לפיד כי מחר (ראשון) יפגוש את ראש הממשלה נתניהו להמשך העבודה על תקציב 2015.

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון, תתקפה את שר האוצר וכתבה: "בזמן שאתם נהנים מיום המנוחה שלכם, שר האוצר יאיר לפיד החליט לשלוף מבתיהם באמצע השבת את כל הכתבים הכלכליים ולזמן אותם לחניה בכניסה לבית שלו בתל אביב כדי שישמעו אותו מקריא הודעה חסרת חשיבות שבה הוא מהלל את אישרור דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P. ההקראה ארכה בדיוק דקה וחצי, אבל זה בהחלט הספיק כדי להרוס את השבת של הצלמים והכתבים שנאלצו להגיע כדי לשמוע את מוצא פיו של כבוד שר האוצר.

"אולי אתם שואלים מה היה כל כך דחוף ליאיר לפיד לקיים מסיבת עיתונאים באמצע השבת ולהלל את עצמו בה? למה הוא לא יכל לחכות ליום ראשון במקום להטריח בשבת את סוללת הכתבים? התשובה היא שבשבת לשכת ראש הממשלה לא יכולה להגיב וכך הוא משיג עוד חצי יממה של יתרון תקשורתי בקרב האידיוטי בינו לבין ראש הממשלה על מי יוצא "מנצח" במלחמה על התקציב המזעזע שהם מכינים לנו.

"המעשה הזה של לפיד הוא בעיקר הפגנה של חוסר רגישות כלפי אותם כתבים שנאלצים להקשיב למוצא פיו בצהרי יום שבת במקום לשחק עם הילדים שלהם, להיות בים או סתם לנוח. הכתבים האלה, אגב, גילו כמה דקות אחר כך שהוא ממילא העלה את ההודעה הזאת לעמוד הפייסבוק שלו. למה הוא צריך אותם שם בכלל? זו התנהלות יהירה שמזלזלת בזמנם הפרטי של אנשים שגם ככה רודפים אחרי כל גחמה שלו במהלך השבוע. אני בכלל לא מדברת על חוסר ההוגנות שהוא מפגין כלפי כתבים שומרי שבת כשהוא מכנס כתבים להודעות סרק, או על חוסר ההתחשבות בכתבים חסרי רכב פרטי שאין להם בכלל איך להגיע לשכונה של לפיד בסוף השבוע בלי לשפוך כסף מיותר על מונית".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי, "אני מוצא את עצמי באופן נדיר מסכים עם עמיתתי יו״ר מרץ ח״כ זהבה גלאון בכל הקשור לכינוס מסיבת העיתונאים של יאיר לפיד, בעיצומה של השבת.

"זלזול שמפגין השר לפיד בערכי היסוד היהודיים של מדינת ישראל שמקדשת את יום השבת כיום המנוחה הרשמי שלה, הוא לחלוטין לא מקובל והוא בולט יותר כאשר הוא עושה זאת תוך הקפצת צוותי תקשורת רבים בעיצומו של יום המנוחה בשביל עניינים לא נחוצים הסובלים דיחוי גם לימים אחרים.

"לא יתכן ששר בממשלת ישראל ירמוס בריש גלי את הערכים הללו, בפרט כאשר מדובר בעניינים שהוא עוסק בהם מתוקף תפקידו כשר האוצר של מדינת ישראל".

ח״כ יעקב ליצמן: "אני מוחה על חילול שבת בוטה ומיותר, ללא כל סיבה וצורך מיוחד. הנוהג הפסול, לחלל שבת בפרהסיה, בניגוד למקובל על ידי כל השרים עד היום, מעיד על איבוד ערכים בסיסי, של שר בישראל. על לפיד להתנצל על הזלזול המחפיר בערכי היסוד של העם היהודי וגם על הפגיעה המיותרת במנוחת השבת של העיתונאים".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "יאיר לפיד שובר כל מוסכמה ונוהג שהיה קיים עד היום במדינה, גם בממשלות שלא היו בהן שותפות מהמפלגות החרדיות. זהו זלזול ופגיעה במדינת ישראל כמדינה יהודית. אם בזה הוא חושב שיצליח לנסוק כלפי מעלה, ממעמדו הרעוע, הוא טועה".

ח"כ אלי ישי: "החפזון שאחז בלפיד לקיים מסיבת עיתונאים דווקא ביום המנוחה פגע ברגשות הציבור המסורתי והדתי. הייתי מצפה מחברי הממשלה בבית היהודי ומכל חבריו בסיעת אין עתיד בפרט הדתיים שבהם, לגנות בחריפות את המעשה המכפיר של ראש מפלגתם שגרם לחילול שבת מיותר ופוגעני בשם סמל השלטון כדי להתנער מהפגיעה ביום השבת".

ח״כ פרוש: ״מפעם לפעם מתגלה לפיד שוב ושוב כלא יעיל ובעיקר יהיר, המוח בקודקוד חושב רק על המיקרופון והעיתונות, הישגיו עד עכשיו שואפים ל-0״.

שר אורי אריאל בטוויטר: ״שמעתי במוצ״ש ששר האוצר טוען שהגיעו להסכמות בתקציב. אבל מה אשמים הכתבים שנאלצו לקטוע את מנוחת השבת בשביל כמה דק הודעה ״דרמטית״

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) תוקפת את הסכמות נתניהו-לפיד בעניין התקציב ואמרה: "אין שום מתמטיקה שמכנסת את המספרים ליעד התקציב הקיים, לכן ברור שמאחורי ההסכמה בין השניים מסתתרת כוונה לקיצוצים רוחביים עמוקים בבריאות, בחינוך, ברווחה, בתחבורה הציבורית ובבטחון הפנים. שוב בחר הצמד נתניהו-לפיד בחלשים ובמעמד הביניים הנמוך להיות מי שיכסו את הבור וישלמו את המחיר. כך הם גורמים לסבל עצום, להעמקת העוני, ולהגדלת האי שוויון".
שבת כנסת לפיד אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד