כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשד לאי סדרים

עובדי משרד רה"מ זומנו למתן עדות במשרד מבקר המדינה

עובדי משרד רה״מ זומנו לבדיקה אצל מבקר המדינה בעניין אי סדרים במימון המעון של בנט. מדובר בן היתר בעובדים מאגף הביטחון שעובדים תחת ראש אגף הביטחון במשרד רה"מ אלון חליוה

עובדי משרד רה"מ זומנו למתן עדות במשרד מבקר המדינה
אמצעי האבטחה סביב ביתו של בנט צילום: מתוך פייסבוק של ראש העיר רעננה

עובדים במשרד רה"מ זומנו למתן עדות במשרד מבקר המדינה. העובדים תושאלו בסוגיית מימון הוצאות מעון רה"מ בתקופת כהונתו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. מדובר בן היתר בעובדים מאגף הביטחון שעובדים תחת ראש אגף הביטחון במשרד רה"מ אלון חליוה. כך דווח בכאן חדשות.

נזכיר כי, נגד חליוה, מתנהל הליך פיטורין לאחר שבשורה של דוחות נקבע שהאגף תחת ניהולו כשל בתפקידו. חליוה נחשב למקורב לבני הזוג נתניהו ורה״מ מנסה למנוע בימים אלה את פיטוריו.

בימים אלה עורך מבקר המדינה בדיקה מקיפה בעניין מימון ההוצאות של מעונות רה"מ בשנים האחרונות, וספציפית על התנהלות משרד רה"מ סביב סוגיות המימון וההתנהלות בזמן כהונת בנט בעקבות אי סדרים שהתגלו.

גורם שבקיא בפרטים ציין כי בקרוב צפויים להיות מזומנים לבדיקה גם בכירי המשרד בתקופת כהונת בנט.

לפני מספר ימים דווח כי, אסי מסינג, היועץ המשפטי של משרד האוצר, המליץ לפטר את הסמנכ"ל וראש אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה, אלון חלווה. 

בהוראת הממשלה, קיים מסינג בדיקה בלתי תלויה בדבר תהליך פיטוריו של חלווה, בזמן כהונת ממשלת בנט-לפיד, והמסקנה אליה הגיעה היא, שאם חלווה לא יפוטר – מדובר ב"החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני".

חלווה, נחשב מקורב למשפחת נתניהו הוא פוטר בתקופת כהונת ממשלת בנט-לפיד על ידי מנכ"לית משרד האוצר נעמה שולץ, לאחר שהתקיימה בדיקה בעניינו והתגלו אי-סדרים והתנהלות כלכלית לא מקצועית בתוך אגף הביטחון של משרד ראש הממשלה.

בין היתר התגלה כי אגף הביטחון, שילם חשבוניות כפולות לספקים כשחלווה עמד בראשו, ובנוסף לא דיווח את הסכומים הנכונים בהתקשרויות שנעשו במשרד.

בנוסף, חלווה, לפי הדו"ח, אישר עבודות אבטחה בבית ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט ברעננה, מבלי לקבל את האישורים הנדרשים.

לאחר הקמת ממשלת נתניהו, הוקפאו פיטוריו של חלווה בהוראת נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ אחרי הקפאת הפיטורים, הוסמך היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, לקיים בדיקה בלתי תלויה אשר תקבע אם הליך פיטוריו של חלווה היו תקינים.

כאמור, על פי מסקנות הבדיקה של משרד האוצר נקבע כי הפיטורים היו תקינים, וכי יש לפטר אותו התנהלותו. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "מנכ״ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, עדיין לא קיבל את המכתב בנושא המלצות בנוגע לאלון חלווה".

משרד ראש הממשלה אהרון חליוה בנימין נתניהו נפתלי בנט מבקר המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד