י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בתוך יומיים

נשבר שיא: מעל מאה אלף כרטיסים נמכרו למירון

בתוך שעתיים מפתיחת המכירה ביום חמישי נמכרו כ-60,000 כרטיסים להילולת הרשב"י במירון, וכעת, לאחר יומיים בלבד מתחילת המכירה, נמכרו כבר למעלה מ- 100,000 כרטיסים. כל הפרטים ודרכי ההגעה וחזרה

נשבר שיא: מעל מאה אלף כרטיסים נמכרו למירון
הכנות במירון לקראת ההילולא תשפ"ג צילום: שוקי לרר

יומיים חלפו מפתיחת מערך מכירת כרטיסי הנסיעה להילולה במירון ובמשרד התחבורה מדווחים על ביקושי שיא, כאשר בתוך שעתיים מפתיחת המכירה נמכרו כ-60,000 כרטיסים, וכעת, לאחר יומיים בלבד מתחילת המכירה, נמכרו 100,000 כרטיסים.

במשרד התחבורה הביעו סיפוק מהעובדה שהליך המכירה עובר ללא תקלות חריגות ומזכירים כי המכירה צפויה להסתיים ביום חמישי הקרוב ועל כן מומלץ למי שעדיין לא רכש כרטיס ומעוניין ליטול חלק בהילולא להזדרז ולעשות זאת.

כזכור, בעקבות האסון הנורא שהתרחש במירון לפני שנתיים בו קיפחו את חייהם ארבעים וחמישה בני אדם, הוקמה ועדת חקירה בנושא שהחליטה על מתווה חדש לעליה להר. על פי פרטי המתווה, כל מי שמעוניין ליטול חלק בהילולא נדרש לקנות כרטיס מראש לאוטובוס או לשאטל (לבאים ברכב פרטי), כאשר כל כרטיס מהווה אישור שהייה בהר למשך חמש שעות, ולא תתאפשר כניסה ליזור הר מירון למי שלא רכש כרטיס מראש. 

בפרסומים שהוציא משרד התחבורה בנושא במהלך החודש האחרון, מפורטים כלל האפשרויות ודרכי ההגעה למירון, הן בפריסה רחבה של מוקדי יציאת אוטובוסים מרחבי הארץ, לצד הפעלת מערך רכבות וחניון יעודי להסעות קהילתיות. המעוניינים להגיע ברכבים פרטיים יוכלו לחנות בחניון אליפלט, ולרכוש כרטיס נסיעה עם שאטל מחניון אליפלט למירון ובחזרה.

גם עבור אוטובוסים פרטיים הוקצה חניון כחל, ואף מחניון זה יופעל מערך שאטלים ברכישת כרטיסי נסיעה מראש ואף הכניסה לחניון אליפלט לבעלי רכבים פרטים תהיה מותנית בהצגת כרטיס נסיעה שנרכש מראש. בהתאם לכך קיימים 3 סוגי כרטיסים: לתחבורה ציבורית, להסעות פרטיות כמו אוטובוסים מאורגנים של קהילות, ורכב פרטי.

לאחר חשיבה רבה והפקת לקחים מהשנים עברו, משרד התחבורה משדרג את השירות ומשיק השנה לראשונה אפשרות לחזרה באמצעות רכבת ישראל, מה שצפוי להביא להקלה משמעותית בעומסים בדרך חזור. במסגרת השירות, יוכלו המתפללים שרכשו כרטיס לתחבורה ציבורית לשוב ממירון באמצעות רכבת מכרמיאל, אשר תופעל במתכונת מיוחדת החל משעות הלילה ולכל רחבי הארץ.

הנסיעה חזרה ממירון באמצעות הרכבת איננה דורשת תיאום מראש, אך במשרד התחבורה מבקשים להדגיש כי הנסיעה מותנית בהצגת כרטיס נסיעה הלוך של התחבורה הציבורית למירון, כאשר כרטיס נסיעה של חברות פרטיות לא יכובד.

בנוסף לכך, עם תום זמני השירות הרגילים של רכבת ישראל, יופעלו רכבות ייעודיות לאורך שעות הלילה המאוחרות של ליל ל"ג בעומר. הרכבות יצאו מכרמיאל לעבר תחנות סבידור ובית שמש. על מנת להנגיש את הנסיעה ברכבת בשעות אלו, יופעלו שירותי היסע מיוחדים מתחנת סבידור לכיוון בני ברק, ומתחנת בית שמש אל השכונות בבית שמש. 

סגן השר לפיתוח חרדי במשרד ראש הממשלה והתחבורה אורי מקלב אמר בסיפוק: "אנחנו ערים לביקוש הגבוה לכרטיסים, אך אנו פועלים במסגרת מגבלות החוק הקיים וההוראות השונות לאור העבר. העובדה שתוך מספר שעות נמכרו עשרות אלפי כרטיסים מעידה על הצלחה חסרת תקדים המגיעה מהערכות נכונה של ימים רבים מראש. הציבור מביע אימון במשרד התחבורה ובתחבורה הציבורית ונוהר בהמוניו לתחבורה הציבורית. משרד התחבורה נערך לתרחישים השונים ואנחנו עושים מאמצים מרובים בהשקעה אדירה בכדי לאפשר לעולים למירון לנסיעה בטוחה ואמינה".

הילולת הרשב''י אורי מקלב כרטיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד