ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
חותכים עלויות

עוד שלב ברפורמת המשכנתאות של יעקב אשר: הוזלה בביטוח

חותכים עלויות: הצעת חוק חדשה של יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר אושרה אמש (ראשון) בוועדת שרים לחקיקה, וקובעת כי במחזור משכנתא ניתן יהיה להעתיק את ביטוח החיים כמות שהוא לבנק החדש מבלי להידרש לביטוח חדש שגורם לייקור משמעותי בפרמיית הביטוח המשתנה בתחשיב על פי גיל ומצב רפואי, ובמקרים מסוימים אף עשוי למנוע מלווים רבים את האפשרות למחזור

עוד שלב ברפורמת המשכנתאות של יעקב אשר: הוזלה בביטוח
יעקב אשר בוועדת הפנים צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לאחר שיזם את רפורמת המיחזור המקוון שתגביר את התחרות בענף ותביא להוזלת עלויות, ועדת השרים לחקיקה אישרה לקריאה טרומית הצעת חוק נוספת של ח"כ יעקב אשר המהווה את השלב המשלים של הרפורמה. על פי הצע"ח, בעת מיחזור ניתן יהיה להעביר את ביטוח החיים כמות שהוא לבנק החדש, מבלי להידרש להליך של הגשת ביטוח חדש.

במצב הקיים כיום, ביטוח חיים שנעשה בעת משכנתה נרשם הבנק הממשכן כמוטב בחוזה הביטוח, שכן הביטוח נעשה כדי להבטיח את תשלומי המשכנתה במקרה של מות הלווה. ואילו בעת מחזור משכנתה נדרש הלווה להקים פוליסת ביטוח חדשה, שכן המוטב אמור להיות הבנק החדש.

דרישה זו, מעבר לקושי הבירוקרטי שהיא מוסיפה על לווה המבקש למחזר משכנתא על העמלות השונות הכרוכות בה, עלולה להוביל לייקור בפרמיית הביטוח ואף למנוע מלווים רבים למחזר משכנתה, שכן במשך שנות ההלוואה העומדת בדרך כלל על 25-30 שנה מצבם הבריאותי של הלווים משתנה וביטוח החיים מתייקר במקרה הטוב, או שלא ניתן להקים פוליסת ביטוח חדשה במקרה הגרוע.

בדברי ההסבר צויין כי הצעת החוק נועדה לאפשר העברת מוטבים בין תאגידים בנקאיים במסגרת אותו חוזה ביטוח ובכך לחסוך בירוקרטיה רבה מלווי משכנתאות ולמנוע את החסם הקיים במחזור משכנתאות בשל התקדמות גיל הלווה או שינוי במצבו הרפואי.  במקרה שהבנק החדש מעניק הלוואה מוגדלת, יגיש הלווה ביטוח חדש רק על החלק הנוסף ולא על המשכנתה כולה.

הצעת החוק אושרה, כאמור, בוועדת השרים לחקיקה ותעלה למליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב להצבעה בקריאה טרומית.

יעקב אשר משכנתאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד