כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הנחל יפתח לציבור

אחרי מאבק עיקש: הושג הסדר עבור נחל האסי

לאחר מאבק של שנים רבות, עתירות בבתי משפט ועימותים סוערים, פרסם הבוקר משרד המשפטים את הסדר הקבע בנחל האסי הקובע כי הנחל הידוע יפתח לציבור הרחב בעוד פרטיותם של תושבי ניר דוד תישמר

אחרי מאבק עיקש: הושג הסדר עבור נחל האסי
נחל האסי צילום: Menachem Lederman/Flash90     

אחרי שנות מאבק רבות: הבוקר פירסם משרד המשפטים את הסדר הקבע בנחל האסי. במסגרת ההסדר נקבע עקרון המעגן את הזכות הקניינית של הציבור במקרקעי הנחל ובגדותיו, מכח היותם 'מקרקעי ייעוד' בהתאם לחוק המקרקעין, ומשכך אין לקיבוץ סמכות למנוע באופן גורף את הגישה של הציבור לנחל.

יחד עם זאת, מבקש ההסדר להתחשב ככל הניתן בתושבי המקום ולמזער את הפגיעה באיכות חייהם, לרבות בדרך של קביעת  הסדר מבוקר של כניסת מבקרים לקיבוץ, השתתפות המדינה בהוצאות הפיתוח והסדרים נוספים.

בשנים האחרונות ישנו מאבק ציבורי נרחב בדרישה לפתוח את נחל האסי לציבור הרחב. מדובר באחד הנחלים היפים בארץ והארוכים אשר שוכן בקיבוץ ניר דוד בצפון ליד העיר בית שאן. הקיבוץ לא איפשר לאף אדם אינו תושב המקום או אורח של צימר להתרחץ במקום.

בעקבות כך קם גל מחאה ציבורי עממי שכונה "משחררים את האסי" ובמסגרתו היה מאבק ציבורי ואף פיזי בדרישה להיכנס למקום ואף היו עימותים רבים.

בעקבות עתירה שהוגשה קבע בית המשפט שעל  משרד המשפטים לגבש נוהל מסודר. יחד עם זאת בתוך הקיבוץ עצמו יהיה ניתן להיכנס רק 50 איש כל פעם כדי למנוע מצבים של רעש זיהום וכדומה.

נחל ניר דוד בית שאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד