כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מקורב למשפחת נתניהו

ההתנהלות הבעייתית של סמנכ"ל הביטחון במשרד רה"מ נחשפת

אחרי שיועמ"ש משרד האוצר המליץ לפטר את אחד האנשים החזקים במשרד רה"מ, אלון חלווה - נחשף הדו"ח שמצביע על ההתנהלות שהובילה למהלך. חלווה, שנחשב למקורב למשפחת נתניהו, פוטר מתפקידו בתקופת לפיד

ההתנהלות הבעייתית של סמנכ"ל הביטחון במשרד רה"מ נחשפת
משרד ראש הממשלה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

דו"ח הבדיקה המקיפה שערך משרד האוצר בעניין אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה והעומד בראשו אלון חלווה, מצביע על התנהלות כספית בעייתית מאוד, כך חשף היום סולימאן מסוודה ב"כאן 11".

אלון חלווה, שנחשב מקורב למשפחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פוטר על ידי מנכ"לית משרד ראש הממשלה בתקופת לפיד. פיטוריו הוקפאו בידי פרופסור הרשקוביץ, נציב שירות המדינה, ובהתערבות מקורבי נתניהו, והועברו לבדיקת היועץ המשפטי של משרד האוצר.

בראש הסיבות לפיטוריו של חלווה עמדה התנהלותו הכלכלית הבעייתית, אבל גם התנהלותו המקצועית בפרשת עבודות אבטחת מעונו הפרטי של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.

חלווה הואשם שאישר את העבודות ללא הליך סדור דרך הוועדה למתקנים ביטחוניים. הדוח של האוצר מאשש את הטענה: "חלווה הציג מצג שווא כלפי גורמי המשרד, לפיו נעשתה פנייה ראשונה לוועדה למתקנים ביטחוניים והטעה אותם לחשוב שנושא קבלת ההיתר מהוועדה מטופל על ידו".

בנוגע להתנהלות הכלכלית של חלווה, תיאר היועץ המשפטי של משרד האוצר "תמונה מדאיגה" של העבודה באגף. לפי הדוח, האגף הביטחוני בראשות חלווה התנהל "בצורה רשלנית, דבר שהביא לכך שהמשרד שילם תשלומי עתק, קיבל מערכות באיכות ובשווי פחותים משמעותית ממה שהוזמן".

היועץ המשפטי של משרד האוצר והמוסמך על הבדיקה, אסי מסינג, כתב בדוח: "האגף בראשות חליווה חייב את משרד ראש הממשלה בסכום חריג ביותר בהיקף של 23.5 מיליון שקלים, בחריגה מאישור ועדת המכרזים וללא אישורה, ללא התקשרות מאושרת כדין ובחריגה מהרשאות החתימה שהוקנו לו".

ראש הממשלה משרד ראש הממשלה נפתלי בנט משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד