כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נפילת 100 מיליארד דולר

ההצלה המפתיעה של הבנק האמריקאי שקרס

נכסי פירסט ריפבליק הקורס החל מהבוקר הם באופן מלא תחת בעלות חדשה | כמו כן, גם בעלי פקדונות יהפכו לבעלי חשבונות בג'יי. פי. מורגן- צ'ייס

ההצלה המפתיעה של הבנק האמריקאי שקרס
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

בנק גיי.פי.מורגן צ'ייס (JPM) מוכן להשתלט על נכסי בנק פירסט ריפבליק (FRC): בסוף השבוע שעבר דיווחים בארה"ב טענו שהתאגיד הפדרלי לביטוח של פיקדונות בארה"ב, ה-FDIC, מתכוון להשתלט על נכסיו של בנק 'פירסט ריפבליק'. בעקבות הדיווח קרסה המניה ב-40% במסחר בוול סטריט. למעשה, מראשית מרץ איבדה המניה כמעט את כל שווייה. הרגולטור האמריקאי שהשתלט על הבנק מכר אותו מיידית לבעל השליטה החדש - פרטי העסקה לא דווחו.

מניות בנק 'פירסט ריפבליק' ירדו במעל 97% מכלל השווי שלהן מינואר האחרון. זאת על רקע החששות סביב ההפסדים בחטיבת המשכנתאות של הבנק וכן גל של משיכות של פיקדונות מאז הקריסה לפני כחודשיים של 'סיליקון ואלי בנק'. רק בשבוע שעבר דיווח הבנק על ירידה של כ100 מיליארד דולר בפיקדונות ברבעון הראשון של 2023.

פירסט ריפבליק עסק בקבלת פיקדונות מלקוחות בעלי ממון בריבית אפסית או ללא ריבית כלל, וכנגדם הבנק נהג לבציע לבעלי הפקדונות משכנתאות בתנאים נוחים. כאשר הריבית החלה לעלות מאז חודש אפריל בשנה שעברה ע"י הבנק המרכזי האמריקאי, משיכות כספים מרובות הרעו את מצבו הפיינסי של הבנק. בשל כך הבנקים הגדולים בארצות הברית שלחו חבילת סיוע בדמות 30 מיליארד דולר שתסייע ללקוחות הבנק לשמור על פקדונותיהם.

המשמעות היא, בין היתר, שכל בעלי הפקדונות בבנק הקורס יהיו החל מהבוקר בעלי פיקדונות בבנק ג'יי. פי מורגן - כך שכספם יישמר והבעלים החדש יוכל לקבל גישה מלאה לחשבונות.

בנק ג'יי.פי מורגן רגולציה פיננסית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד