כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ראשון מסוגו

ישיבה יוניברסיטי תקיים כנס למדעי היהדות באיחוד האמירויות

ישיבה יונברסיטי מניו יורק תקיים כנס ראשון מסוגו למדעי היהדות באיחוד האמירויות. המכללה האורתודוקסית בניו יורק תשתף פעולה עם אוניברסיטת מוחמד זאיד למדעי הרוח בדובאי. מדינת המפרץ תגביר את תוכניות החינוך היהודי בעקבות הסכמי אברהם

ישיבה יוניברסיטי תקיים כנס למדעי היהדות באיחוד האמירויות
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pixabay

ישיבה יוניברסיטי תקיים ביום רביעי הקרוב כנס ללימודי יהדות באיחוד האמירויות הערביות, על רקע המשכיות של הסכמי אברהם שמממשיך לתחום האקדמי בעקבות הנורמליזציה שלה עם ישראל ב-2020, כך דיווחה הנהלת האוניברסיטה.

אוניברסיטת הדגל האורתודוקסית בניו יורק תקיים את האירוע עם אוניברסיטת מוחמד בן זאיד למדעי הרוח בדובאי, במוזיאון הציביליזציה של דובאי, המקום שבו מוצג ההיסטוריה של השואה היחידה במדינה ערבית.

הכנס הוא הראשון מסוגו בין אוניברסיטה יהודית בארה"ב לאוניברסיטה באיחוד האמירויות, ומטרתו לחזק שותפויות אקדמיות בין המוסדות ולטפח דיאלוג בין יהודים למוסלמים באזור, כך מסרה ישיבת יוניברסיטי.

האירוע, שנקרא "פילוסופיות מתקשרות, חברויות משותפות", יקיים אינטראקציות פילוסופיות והשפעות הדדיות בין יהדות ואיסלאם, תוך התמקדות ברמב"ם.

פקידים מקומיים, מנהיגים דתיים וחוקרים וסטודנטים משתי האוניברסיטאות ישתתפו בכנס והמארגנים יגישו אוכל כשר למהדרין. לאחר האירוע, חוקרים מישיבה יוניברסיטי יסיירו בבית משפחת אברהם  מרכז בין-דתי שנפתח לאחרונה באבו דאבי ובו בית כנסת, מסגד וכנסייה. לאחר מכן יפגשו החוקרים את שגריר ישראל באיחוד האמירויות, אמיר חייק.

איחוד האמירויות עשתה מאמצים להגביר את החינוך לשואה מאז הנורמליזציה עם ישראל בהסכמי אברהם ב-2020. הסכמים שכללו גם את בחריין ומרוקו, פתחו את הדרך לחילופי מדע, אקדמיה, עסקים, ותיירות בין המדינות.

איחוד האמירויות הודיעה מוקדם יותר השנה שהיא תתחיל ללמד על השואה בשיעורי היסטוריה בבתי ספר יסודיים ותיכוניים ברחבי המדינה. מוזיאון התרבות פתח את תערוכת השואה שלו ב-2021, זמן קצר לאחר חתימת הסכמי אברהם.

נשיא האוניברסיטה הרב ד"ר ארי ברמן נאם בהנצחת יום השואה במוזיאון בשנת 2021, הטקס הראשון מסוגו במדינה ערבית, עם פתיחת התערוכה.

ישיבה יוניברסיטי איחוד האמירויות הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד