י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הממונה על התקינה מזהיר

ריקול למיטת קומותיים ששווקה בישראל: "סכנה בטיחות חמורה"

מבדיקת הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים עולה כי מיטת קומותיים דגם "יולי", יצרן: "ברקת רהיטים איכותיים בע"מ", אינה עומדת בדרישות התקן הישראלי הרשמי, ועלולה לסכן את הילדים המשתמשים בה בשל סכנת נפילה וסכנת הילכדות ראש וחלקי גוף אחרים

ריקול למיטת קומותיים ששווקה בישראל: "סכנה בטיחות חמורה"
מיטה צילום: Pixabay

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה איגור דוסקלוביץ, מפרסם אזהרה לציבור על ליקויים שנמצאו במיטת קומתיים: דגם "יולי" של חברת ברקת רהיטים איכותיים בע"מ.

מבדיקת הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים עולה כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי, ועלול לסכן את הילדים המשתמשים בה בשל סכנת נפילה וסכנת הילכדות ראש וחלקי גוף אחרים.

תיאור המוצר:

מיטת קומתיים דגם "יולי".

יצרן: ברקת רהיטים איכותיים בע"מ.

ארץ ייצור: ישראל.

סוג הסיכון - בטיחותי.

סכנת נפילה (נמצאו אזורים במיטה העליונה ללא מעקה בטיחות מתאים). 

סכנת הילכדות ראש וחלקי גוף אחרים (נמצאו אזורים במיטה בהם קיימת סכנת הילכדות של חלקי גוף הילד, לרבות גפיים).

בבדיקה שערך הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים, נמצא כי המוצר לא עומד בדרישות התקן הרשמי החל עליו ת"י 4007 חלק 1 –"מיטות קומותיים ומיטות גבוהות לשימוש ביתי: דרישות בטיחות, חוזק וקיימות", מספטמבר 2009.

ליקויים אלו כאמור, עלולים לגרום לנפילות מהמיטה, לפגיעות גוף ואף לחנק

במידה והמיטה מוצעת למכירה בחנויות יש להודיע למינהל התקינה, בכתובת הדוא"ל: [email protected] או בטלפון 074-7502300, 03-5657144/5.

הממונה על התקינה מדגיש כי על פי חוק התקנים תשי"ג-1953, אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו.

"מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לבצע בדיקות שוטפות ויזומות בנוגע למוצרים עליהם חל תקן רשמי, ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי", נמסר.

 

חדר ילדים חדר שינה ריקול מיטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד