כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בביקור ביד ושם

יו"ר בית הנבחרים: הספר יעבור משולחן יו"ר הכנסת לקפיטול

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב קווין מקארת'י בביקור ביד ושם: "אנו לא נשכח ונספר את הסיפור ברחבי העולם; הספר שזה עתה נתת לי, יעבור משולחן יו"ר הכנסת, לשולחן יו"ר בית הנבחרים בקפיטול, כדי שבכל עת אנשים יוכלו לראות אותו ולהבין מה המשמעות של שישה מיליון חיים שנלקחו"

יו"ר בית הנבחרים: הספר יעבור משולחן יו"ר הכנסת לקפיטול
קווין מקארתי ביד ושם צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, חבר הקונגרס קווין מקארת'י, שנמצא בימים אלה בביקור בארץ סיים לפני זמן קצר ביקור ב"יד ושם", יחד עם יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה. יושבי הראש קיימו סיור בליוויו של יו"ר הנהלת יד ושם, דני דיין, אשר כלל ביקור בספר השמות, טקס אזכרה והנחת זר באוהל יזכור, חתימה בספר האורחים והצהרה.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה העניק ליו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י, את הספר "וכל אחד מהם היה מישהו" מאת פיל צ'רנופסקי.

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אמר בטקס: "על השולחן בלשכתי ישנו תמיד ספר. עיצובו הוא של טלית, וכאשר פותחים אותו לא תמצא שמות כלל, אלא רק מילה אחת, יהודי, כתובה שש מיליון פעמים. כל שורה בו היא בעצם כיתה שלמה, וכל מספר שורות מייצגות בית ספר שלם. רק אז מחלחלת ההבנה של ההיקף והמשמעות של שישה מיליון חיים אשר איבדנו, יותר משליש מהעם שלנו. הספר על שולחני כדי תמיד לזכור ולא לשכוח. כתבתי רק שלוש מילים בספר הזה "עם ישראל חי" אני רוצה להעניק לך אותו כתודה על הגעתך".

יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י: "תמיד נזכור, אנו כאן ואנו נספר את הסיפור כדי שאף אחד לא ישכח לעולם. שש מיליון נפשות חפות מפשע אשר נלקחו. ראינו במהלך ההיסטוריה פעמים רבות בהן היא נשכחה וחזרה על עצמה. יש סיבה שאנו כאן במקום הזה ובזמן הזה, לחגוג את יום העצמאות ה-75, משלחת דו-מפלגתית של הקונגרס, כי אנו לא נשכח ואנו נספר את הסיפור, ברחבי העולם. הספר שזה עתה נתת לי, יעבור משולחן יו"ר הכנסת, לשולחן יו"ר בית הנבחרים בקפיטול, כדי שבכל עת אנשים יוכלו לראות אותו, את השם "יהודי" ולהבין מה המשמעות של שישה מיליון חיים שנלקחו".

יד ושם קווין מקארת'י בית הנבחרים אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד