י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
דרעי רמז לכך

נתניהו: "לא רואה אפשרות לקדם כעת את חוק הגיוס"

ראש הממשלה אמר לראשי הקואליציה: "לא רואה אפשרות לקדם כעת את מתווה הפטור מגיוס לצה"ל". דרעי רמז לכך בישיבת הסיעה ואמר: "הממשלה הזו נבחרה ל-4 שנים ולא נוותר על יום אחד פחות. את כל היעדים שלנו נשיג בסבלנות ובחכמה"

נתניהו: "לא רואה אפשרות לקדם כעת את חוק הגיוס"
נתניהו ודרעי במליאה צילום: ערוץ כנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בישיבת ראשי הקואליציה: "אני לא רואה אפשרות לקדם כעת את מתווה הפטור מגיוס לצה"ל, אני לא רוצה להיכנס לעימותים ציבוריים חדשים". כך דווח ב'וואלה'.

למרות המסר הברור של ראש הממשלה, עד כה החרדים לא השיבו תשובה נחרצת לשאלה האם יסכימו לסגת מההתחייבות בהסכמים הקואליציוניים לפיה יש לקדם את המתווה קודם לאישור התקציב בסוף חודש מאי הקרוב.

בתוך כך, יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר היום בישיבת הסיעה: "אני חושב שההחלטה של ראש הממשלה לעצור את החקיקה לפני החגים הייתה נכונה. הניסיונות להידברות שווים את מניעת הקרע בעם. אני חוזר ואומר: אנחנו נבחרנו לארבע שנים ואנחנו לא מתכוונים לוותר על יום אחד מ-4 השנים הללו", אמר.

דרעי חידד: "אנחנו 64 מנדטים - לא אוסף מפלגות שמחוברות ע״י שנאה אלא קואליציה ערכית והומוגנית עם בסיס רחב של שיתוף פעולה. אצלנו אין 5 ראשי ממשלה אלא היררכיה ברורה, ולכן יש יציבות ואין יש שום סיבה שהממשלה הזו לא תמלא את ימיה".

לדבריו, "אני לא אומר זאת בשביל לתת תחזיות, אלא כדי שנוכל לתכנן נכון את המהלכים וכדי לקחת אוויר וסבלנות. אנחנו רצים למרחקים ארוכים. מי שהולך בדרך הקצרה עלול למצוא את עצמו בדרך ארוכה וקשה.

לכן, חשוב מאד כעת שנעביר את תקציב המדינה, שהוא הכלי הבסיסי באמצעותו נוכל לשרת את הציבור כפי שהבטחנו, עם ההישגים בחינוך, ברווחה, בכרטיסי המזון לשכבות החלשות ועוד. התקציב ייתן לנו יציבות פוליטית. נשיג את כל המטרות בשום שכל, לאט-לאט, ואז ניבחן על ידי הציבור".

עוד אמר דרעי: "חשוב להבין: כל המחאה ״הספונטנית״ מטרתה היחידה היא להפיל את הממשלה. זו לא הרפורמה המשפטית, ולא חוק גיוס, לא שום דבר אחר. הם מנסים לזהות ׳חולשות׳ ולנסות לפלג בתוכנו מתוך מחשבה שכך הם יפילו את הממשלה. לכן התשובה שלנו לא תהיה בהפגנות נגד, אלא שנמשיך ונישאר מאוחדים בקואליציה. יש לנו זמן ונשיג בעזרת השם את כל המטרות שלנו".

 

 

 

בנימין נתניהו חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד