כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בנוכחות יו"ר בית הנבחרים

בנוכחות יו"ר בית הנבחרים האמריקאי: נפתח כנס הקיץ של הכנסת

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי מתארח בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת | נתניהו אמר בנאומו: "האתגר הראשון - למנוע מאיראן מלהשיג נשק גרעיני" | יו"ר הכנסת אוחנה: "ישראל בנתה דמוקרטיה תוססת" | יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "יודעים שהמחויבות שלך למדינת ישראל עמוקה ורגשית"

בנוכחות יו"ר בית הנבחרים האמריקאי: נפתח כנס הקיץ של הכנסת
פתיחת כנס הקיץ של הכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כנס הקיץ של הכנסת נפתח היום (שני) על רקע הדריכות סביב המשך חקיקת הרפורמה המשפטית ולאחר ימי הזיכרון והעצמאות. יו"ר הכנסת אמיר אוחנה וראש הממשלה בנימין נתניהו פתחו את המליאה בנאומיהם, אחריהם נאמו יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד והאורח החשוב, יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, קווין מקארתי.

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, קווין מקארת'י אמר בנאומו: "ארץ ישראל מקום לידתו של העם היהודי. לאחר גירושם מהמדינה לעולם לא הפסקתם להתפלל כדי לחזור לכאן. במשך 75 שנים האחרונות הייתם תחת איומים רבים ושרדתם בשל אומץ. ישראל חזקה ומבורכת וקיימת ואלוקים בירך אתכם ואני מתפלל שיבוא שלום על ישראל".

"האור של ישראל זוהר יותר מבעבר. על אף האיום התמידי של הטרור ישראל נשארה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. היחסים בין ישראל לארה"ב חזקים ואישיים. היחסים הטובים בנינו ישיגו עוד שלום בעולם. הגיע הזמן שהילדים שלכם ייהנו משלום מתמשך. ארה"ב תומכת בישראל ובזכות להגן על עצמה. נרחיב את הסכמי אברהם עם כל השכנים של ישראל".

"האתגר הראשון והדחוף ביותר הוא המאמץ המשותף של ישראל וארה"ב למנוע מאיראן מלהשיג נשק גרעיני", אמר נתניהו בנאומו. "רק לאחרונה קיימו צה"ל וצבא ארה"ב את התרגיל הצבאי המשותף הגדול ביותר בתולדות ישראל – ואני רוצה להודות על כך לממשל ביידן".

לדברי רה"מ, "אנחנו רואים נכוחה את האיום הנשקף מן המשטר הקנאי באיראן, שמאיים לא רק על ישראל, אלא גם על ארה"ב ועל העולם החופשי כולו.

הצורך לבלום את התחמשותה הגרעינית של איראן ימשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות של ישראל במהלך כנס הקיץ של הכנסת, וכמוהו גם המאבק הנחוש שלנו בגרורותיה של איראן באזורנו, לא ניתן לאיראן להקיף אותנו בטבעת חנק של טרור – לא בסוריה, לא בלבנון, לא בעזה ולא ביהודה ושומרון.

לא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בגבולותינו, ונעשה הכל למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני", פסק.

עוד אמר: "ראינו את התמיכה בהפגנת הענק ביום חמישי ואנחנו גם רואים את ההפגנות בצד השני. זו עדות לדמוקרטיה התוססת שלנו. אנחנו חותרים להסכמות. אני מאמין שאם רצון טוב ונכונות של שני הצדדים אפשר להשיג הסכמות". 

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה נשא דברים בפתח הישיבה ואמר: "זהו כבוד גדול עבורי לארח במשכן הכנסת בישיבה המיוחדת הזאת את יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, קווין מקארתי הנכבד. אני מבקש להודות לך על שנענית להזמנתי עם כניסתך לתפקיד ובחרת בכנסת כפרלמנט הראשון בעולם אותו אתה מבקר, דבר המצביע על החשיבות הרבה שאתה רוחש לקשר המיוחד בינינו. ברוך שובך לישראל, ברוך הבא לירושלים וברוך הבא לכנסת!"

Yonatan Sindel/Flash90

היו"ר אוחנה ביקש להודות למקארת'י על חלקו בהכרת האמריקאית בירושלים כבירתה של ישראל ופתיחת השגרירות בה ואמר: "מקום מושבה של הכנסת בירושלים, בירת הנצח של העם היהודי, העיר אליה התפלל העם היהודי כולו אלפיים שנה בכל הגלויות נושא בחובו משמעות רבה. לך, אדוני היו"ר, יש חלק בהכרזה ההיסטורית של ארצות הברית על ירושלים כבירתה של מדינת ישראל ופתיחתה של השגרירות האמריקאית בירושלים בשנת 2018 – זה היה ציון דרך היסטורי ביחסים שבין המדינות שלנו – תודה רבה לך!

אמרת כי "אמריקה אסירת תודה על החברות שלה עם ישראל. זה הופך אותנו - אמריקה - לאומה טובה יותר בשל כך, ועלינו לא לחדול לעולם מלהגן עליה". גם מדינת ישראל היא טובה יותר בזכות הברית האיתנה הזאת, אדוני היו"ר, וכמו שאמריקה עמדה לצידנו בזמנים טובים ובזמנים קשים – כך נעמוד תמיד לצידה!"

יו"ר הכנסת התייחס לחתירתה של איראן להשגת נשק גרעיני והבהיר: "גם בשנתה ה-75, יש מדינה שעדיין מבקשת את השמדתה של ישראל. איראן במשטרה הנוכחי מסכנת לא רק את ביטחונה של ישראל, היא מערערת את יציבות האזור כולו, ואף מעבר לכך. המשטר האיראני - ואני מבקש להבדיל בינו לבין העם האיראני, שידע בעבר יחסים טובים עם העם הישראלי - הוא אויב העולם החופשי. מנהיגיה קוראים בגלוי להשמדת ישראל, ופועלים ללא לאות במירוץ להשגת נשק גרעיני כדי לעשות זאת. ארצות הברית, אחותנו ובת בריתנו הגדולה היא מנהיגת העולם החופשי. נצא מכאן באמירה משותפת יחד: כשאנחנו אומרים לעולם לא עוד – אנו מתכוונים לעולם לא עוד!"

אוחנה התייחס למתח בנושא יחסים בין הרשויות בישראל ואמר: "ישראל בנתה דמוקרטיה תוססת המיוצגת כאן בבית הזה ושומרת על שלטון החוק, אשר נקבע – שוב – כאן, בבית המחוקקים, מגנה על זכויות אדם ומטפחת מגוון תרבותי ודתי. היא קלטה מיליוני עולים מרחבי העולם והעניקה מקלט בטוח ליהודים שהגיעו לכאן ממזרח וממערב, לאחר אלפי שנות גלות. וכן, כמו בכל דמוקרטיה, גם כאן מתקיים מתח בין הרשויות המחוקקת, המבצעת והשופטת, ואנו פועלים כל העת – גם כעת – על מנת למצוא את האיזון הנכון ביניהן כדי שנוכל להוסיף ולהיות דמוקרטיה, ואף טובה יותר".

לפיד: נעשה ככל שביכולתנו כדי לוודא שישראל תישאר דמוקרטיה תוססת

"אתה חבר אמת של מדינת ישראל כבר הרבה מאוד שנים", פנה יו"ר האופוזיציה לפיד אל יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, קווין מקארתי. "אנחנו יודעים שהמחויבות שלך למדינת ישראל עמוקה ורגשית. חברות שמבוססת על ערכים משותפים: על אמונה בדמוקרטיה, באיזונים ובלמים, בהפרדת הרשויות ובשלטון החוק.

Yonatan Sindel/Flash90

הערכים האלה הם הסיבה שבגינה היחסים בינינו הם כל-כך עמוקים. הם הסיבה שהיחסים מוערכים לא רק על-ידי הממשלות שלנו, אלא גם על-ידי הציבור הרחב.

זאת הסיבה שבזכותה היחסים הם חוצי מפלגות, הם מעל הפוליטיקה, מעל הזמן, זאת הסיבה שבגינה חברי אמת של ישראל מבינים שישראל חייבת להישאר נושא דו-מפלגתי.

היסודות האלה, הערכים המשותפים האלה, מאפשרים לנו לקדם את האינטרסים המשותפים שלנו. ישראל היא בעלת הברית הקרובה ביותר של ארצות הברית, והחברה הנאמנה ביותר שלה.

זה מה שמאפשר את שיתוף הפעולה הביטחוני הייחודי בינינו, את שיתוף הפעולה המודיעיני, את המחקר והפיתוח המשותפים ואת הקשרים הכלכליים והעסקיים הקרובים בינינו. יש לנו גם חזון משותף למזרח התיכון, כאזור שהגיע הזמן שיחיה בשלום עם יציבות, ביטחון ושגשוג.

כבוד היו"ר, ללא קשר לחילוקי הדעות שיש לנו פה בבית - ויכול להיות ששמת לב שיש לנו - יש גם דברים שעליהם יש קונצנזוס בבית הזה:

כולנו מסכימים שלאיראן אסור לפתח נשק גרעיני. כולנו מסכימים שמוכרחים לעבוד יחד אתכם כדי לוודא שהסיוט הזה לא יהפוך למציאות.
לא רק תכנית הגרעין של איראן מסוכנת, אלא גם העובדה שהיא מקדמת את הטרור בכל מקום שהיא מגיעה אליו. איראן מפרקת את המזרח התיכון. מנסה באופן אקטיבי להחליש ולהשמיד את ישראל דרך כוחות בסוריה, לבנון ועזה.

איראן גם ניסתה ומנסה לרצוח אמריקאים וישראלים. מה שעצר את איראן בעבר היו שיתופי פעולה גלויים וסמויים בין ארצות הברית וישראל. זה גם מה שיעצור אותה בעתיד.

Yonatan Sindel/Flash90

כולנו מסכימים שאת השלום בין ישראל לכל מדינות האזור צריך להעמיק ולהרחיב. הסכמי אברהם ופורום הנגב מחזקים את מעמדה של ישראל באזור, וישראל חזקה הוא אינטרס אמריקאי.

כבוד היו"ר, חברי, כשמנהיג אמריקאי מגיע לירושלים זאת הזדמנות עבורנו להגיד- תודה. הקונגרס הראה שוב ושוב את התמיכה הבי-פרטיזנית מקיר לקיר במדינת ישראל. אני בטוח שתחת הנהגתך זה יימשך.

מהצד שלנו, אנחנו נעשה ככל שביכולתנו כדי לוודא שישראל תישאר דמוקרטיה תוססת, מקום עם חופש ביטוי, חופש דת, הגנה על מיעוטים, תקשורת חופשית, מערכת משפט חזקה ועצמאית. בקיצור- מדינה שארצות הברית יכולה להמשיך לקרוא לה בגאווה חברה ובת ברית. בשם הכנסת ובשם האופוזיציה בישראל, תודה לך על הנהגתה של ארצות הברית, תמיכתה של ארצות הברית וחברותה של ארצות הברית".

קווין מקארת'י כנס הקיץ בנימין נתניהו אמיר אוחנה יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד