כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תוכנית מובילים

אוניברסיטת תל אביב השיקה מועדון לבוגרי החינוך החרדי

באירוע חגיגי, אוניברסיטת תל אביב השיקה את מועדון תוכנית מובילים – לסטודנטים בוגרי החינוך החרדי

אוניברסיטת תל אביב השיקה מועדון לבוגרי החינוך החרדי
חרדים באוניברסיטת תל אביב צילום: ליאן כהן

אוניברסיטת תל אביב השיקה, לפני ימים אחדים, באירוע חגיגי, את הפתיחה של מועדון תוכנית מובילים – לסטודנטים בוגרי החינוך החרדי. כיום לומדים באוניברסיטה כ-170 סטודנטים, בוגרי החינוך החרדי וכמו כן כ-100 בוגרים שהשלימו את לימודי התואר.

המועדון לסטודנטים בוגרי החינוך החרדי הוקם במסגרת פרויקט נרחב שכלל את הקמתם של מספר רב של מועדני סטודנטים ברחבי הקמפוס בשיתוף בין אגודת הסטודנטים ומגוון פקולטות בשנה האחרונה. המועדון לסטודנטים בוגרי החינוך החרדי הוקם בהובלת דקאנית הסטודנטים והסטודנטיות, פרופ' דרורית נוימן, וביוזמתו של הסטודנט משולם שולמן, ובעזרתם של הסטודנטים, לאה פיקסלר ויוסף מינץ,  הלומדים בפקולטה למשפטים, ובעזרתו של שמואל דרילמן, סטודנט תואר שני לסוציולוגיה. המועדון ממוקם במתחם מועדון הסטודנטים של הפקולטה למדעי הרוח, וישמש כמרחב משותף של הסטודנטים החרדים, מקום מפגש שאפשר לאכול בו וליצור חברותא. במהלך אירוע הפתיחה שהתקיים בהשתתפות סטודנטים וחברי סגל רבים, נציגי המועדון קבעו שתי מזוזות בחדר המועדון השוכן בבניין רוזנברג ללימודי יהדות.

פרופ' נוימן בירכה את הסטודנטים, והביעה תקווה שמועדון הסטודנטים יהווה כר פורה למפגשים משותפים עם סטודנטים מרחבי הקמפוס. גליה גבעולי, מנהלת התוכנית התרגשה מאוד מהמעמד וציטטה מברכה התלויה במשרדה: "ובצוק העתים, מצאו לכם אדם להעניק לו תקווה וקבעו יעד קטן בר השגה. ואספו סביב גם חבורה אוהבת, שתהא לנו שותפות מרפאה".  

בשם הסטודנטים דיברה מיכל אביגזר שנה ג' משפטים, שציינה כי בקרב הסטודנטים שבתוכנית, עלה צורך אמיתי למרחב בו הם יוכלו להיפגש. "הקושי העיקרי שעלה הוא תחושת השונות והזרות במרחב הסטודנטיאלי ומתוכו עלה הצורך הגדול של הסטודנטים החרדיים במעטפת ותמיכה קהילתית, חברתית ואקדמית. מקום שיהיה קרקע מוכרת, ביתית וחמימה ויהווה מעטפת קהילתית לסטודנטים עם תשתיות נכונות לבניית מרחב קהילתי נעים מכיל ומאפשר." בסיום דבריה הודתה מיכל להנהלת האוניברסיטה, לתכנית שגרירי רוטשילד ולגליה גבעולי מנהלת תוכנית מובילים.

אוניברסיטת תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד