ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מתי יש לפנות לעורך דין מסחרי

עסקים זקוקים לליווי משפטי כמעט בכל שלב של הדרך – כשהם פותחים את העסק וזקוקים לליווי מקצועי שיבטיח את חתימת ההסכמים והחוזים וכאשר הם מעסיקים עובדים. הם זקוקים לשירותי עורך דין מסחרי גם כאשר הם נתבעים וכאשר הם זקוקים לקבל הלוואה או לחתום על פירוק שיתוף, על צירוף שותף נוסף וכשהם צריכים לשכור מבנה או למכור אותו

מתי יש לפנות לעורך דין מסחרי
עורך דין מסחרי צילום: freepik

מהו עו"ד מסחרי ובמה הוא עוסק? 

עורך הדין המסחרי עוסק בכל סוגיה משפטית הקשורה לעסקים ולמסחר ותפקידו מהותי כמעט בכל שלבי פתיחת העסק, ניהולו השוטף וסגירתו. פעמים רבות הוא יעסוק בתיעוד מסמכים אך כל עסק יתקל בשלב מוקדם או מאוחר בצרכים אחרים, למשל של הגשת בקשות מול הרשויות, נקיטת פעולות בבתי המשפט, לצורך חתימה על חוזה ולסוגיות פיננסיות שונות. 

לעורך הדין המסחרי ניסיון רב בתחום המשפט המסחרי הכולל ניסוח חוזים לפרויקטים שונים, לעובדים או להחלטות כלכליות שונות של העסק. עורך הדין נושא גם באחריות כלפי העסק, הוא מחויב לוודא שההסדרים השונים והעסקאות בעסק חוקיים ותקפים, הוא אחראי על שינוי בחוזים, על עדכון מסמכים על פי תקנות חדשות, הוא אחראי על עריכת הסכמי סודיות שונים ועל סוגיות פיטורים. 

מתי נפנה לעו"ד מסחרי?

כבר בשלב הקמת העסק כדאי להיות מלווים על ידי עורך דין מסחרי שיוכל לספק מספר נקודות מבט בשלבי ההקמה. הוא יוכל להסביר כיצד יהיה נבון לפתוח את העסק, כיצד יהיה משתלם יותר לעבוד בו, הוא יוכל לספק מידע רב על היתרונות והחסרונות של צורות ההתאגדות השונות והוא יוכל להיות זה שיהיה אמון על הפנייה לרשויות ועריכת ההסכמים השונים בשלבי ההתחלה למול רשויות המס. 

במידה והעסק לא היה מלווה ונקלע לקשיים כל שהם, בין אם בשל תביעות או בעיות חוזיות, בין אם למול העובדים ובין אם בתביעות, ההמלצה היא לפנות לעורך דין מסחרי כמה שיותר מוקדם. לאחר שלבי הפתיחה מומלץ להמשיך להיות מלווים שכן עורך דין שמכיר את העסק משלבי ההקמה ולאורך חייו העסקיים יוכל להועיל לו במידה רבה כאשר יעלה צורך דחוף בכך.

מהו תחום המשפט המסחרי? 

תחום המשפט המסחרי הוא ענף שלם שמסדיר את התנהלות הארגונים, החברות והעסקים בישראל והוא פרוש על מערכות דינים כאן בארץ ובחו"ל. הוא כולל בתוכו את תחום דיני החברות, את תחום המכרזים, את הרכישות והמיזוגים של חברות ועסקים בישראל, הוא כולל קניין רוחני וייצוג חברות וביצוע עסקאות בינלאומיות. 

כיצד נבחר עורך דין המתמחה בתחום המסחרי? 

בחירת עורך דין מסחרי מתחילה קודם כל בבחינת הניסיון והוותק של עורך הדין בתחום, הצלחותיו, לקוחות העבר שלו וכמובן ההמלצות עליו ברשת ובאופן פרטי. נושא נוסף אותו יש לבחון כאשר בוחרים עורך דין בתחום הוא ההתמחות הספציפית שלו בתחום מסוים. למשל, אם אנחנו חברת הייטק שזקוקה לסיוע משפטי דחוף בתחום המסחרי, נחפש אחר עורך דין עם התמחות את התמקדות בתחום ההייטק. בדרך כלל עורכי דין שמתמקדים בתחום מסוים מתמקצעים בו באופן מדויק ומוחלט, דבר שמסייע להם להעניק שירות מקצועי במיוחד שכן הם בקיאים בפרטים הקטנים כשם שהם בקיאים בפרטים הגדולים.

 

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד