י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
קיבל את עמדת היוע"משית

בג"ץ: נתניהו לא ביזה את בית המשפט כשעסק ברפורמה המשפטית

בית המשפט העליון קיבל את עמדת היועצת המשפטית לממשלה ודחה היום את הבקשה לביזיון בית המשפט בעניין הסדר ניגוד בעניינים של ראש הממשלה נתניהו. בהחלטה נכתב: "פקודת בזיון בית המשפט אינה מתאימה לדיון בטענות שהועלו בדבר מעורבותו של ראש הממשלה ביוזמות החקיקה הנוגעות למערכת המשפט"

בג"ץ: נתניהו לא ביזה את בית המשפט כשעסק ברפורמה המשפטית
נתניהו בבית המשפט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בית המשפט העליון אימץ היום (שני) את עמדת היועצת המשפטית לממשלה ודחה את הבקשה לביזיון בית המשפט בעניין הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה. בית המשפט העליון קבע כי המסגרת הדיונית של פקודת בזיון בית המשפט אינה מתאימה לדיון בטענות שהועלו בבקשה.

עוד קבע בית המשפט שבקשה לפי פקודת בזיון בית המשפט אינה מתאימה לדיון בטענות שהועלו בדבר מעורבותו של ראש הממשלה ביוזמות החקיקה הנוגעות למערכת המשפט. עם זאת, הובהר בהחלטה כי גם במצבים שבהם פקודת בזיון בית המשפט אינה חלה "הכול חייבים בכיבוד פסקי דין", ו"ניתן לצפות לכך מהמדינה ומכל גורם שלטוני".

בית המשפט הדגיש כי בתחום של הסדרי ניגוד עניינים – כמו בתחומים אחרים – חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה מחייבת את ראש הממשלה ואת חברי הממשלה, כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת.

יחד עם זאת, ראש הממשלה נתניהו נאם אחר הצהריים במליאת הכנסת והתייחס בנאומו בפני יו"ר בית הנבחרים האמריקני לרפורמה המשפטית: "ראינו את התמיכה בהפגנת הענק ביום חמישי ואנחנו גם רואים את ההפגנות בצד השני. זו עדות לדמוקרטיה התוססת שלנו. אנחנו נחושים להגיע להסכמות רחבות ככל האפשר בנושא הרפורמה המשפטית שעומדת בלב המחלוקת הציבורית בישראל".

בנימין נתניהו בית המשפט העליון הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד