י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בשל פשעי מלחמה

מחשש שיאלצו לעצור את פוטין: הפגישה תתקיים בזום

דרום אפריקה שוקלת להזמין את הנשיא פוטין לפסגה באמצעות זום כדי להימנע ממעצר, לאחר שבית הדין הבינלאומי בהאג הוציא צו מעצר לנשיא רוסיה בשל פשעי מלחמה

מחשש שיאלצו לעצור את פוטין: הפגישה תתקיים בזום
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

דרום אפריקה תזמין את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להשתתף בפסגת ה-BRICS השנתית דרך זום ולא באופן אישי, לאחר שבית הדין הבינלאומי בהאג הוציא צו מעצר לנשיא רוסיה בשל פשעי מלחמה. המונח "BRICS" מגיע מעניין כלכלי המתאר את מדינות: ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה המתפתחות.

"הנשיא פוטין יתבקש על ידי דרום אפריקה להשתתף בפסגה מרכזית דרך זום ולא באופן אישי לאחר שהמדינה ביקשה ייעוץ משפטי לגבי המחוייבות שלה לעצור את המנהיג הרוסי, אשר הועמד לדין על פשעי מלחמה על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי", כך דיווח ה'סאנדיי טיימס'.

כזכור, פוטין הוזמן לפסגת מנהיגי חמש מדינות: ברזיל, רוסיה, הודו, סין והמארחים, דרום אפריקה. דרום אפריקה סירבה לתמוך בסנקציות נגד רוסיה או לגנות את תוקפנותה באוקראינה.

אך צו המעצר שהוצא לפוטין בגין גירוש בכפייה של ילדים אוקראינים משטח הכיבוש הרוסי, העמידה את מפלגת השלטון בדרום אפריקה במצב מביך. דרום אפריקה היא אחת המדינות שחתמו על אמנת רומא, המחייבת אותה לציית להחלטות בית הדין הפלילי הבינלאומי.

בשבוע שעבר מינה נשיא דרום אפריקה ועדה ממשלתית מיוחדת בראשות סגן נשיא המדינה, שאמורה לבחון אפשרויות לפעולות של הרשויות עקב הוצאת צו מעצר של פוטין. לפי מקור בכיר, הוועדה לא תוכל למצוא אפשרויות אחרות, מלבד השתתפותו של פוטין בפסגה דרך וידאו ממוסקבה.

גורמים בדרום אפריקה אישרו כי דרום אפריקה מנהלת משא ומתן עם מוסקבה בנושא זה.

פשעי מלחמה ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד