כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
במהלך עצרת 1 במאי

משטרת ברלין אסרה על הנפת שלטי תמיכה בחמאס

משטרת ברלין אסרה על הנפת שלטים פרו-חמאס, כולל שריפת דגל ישראל במהלך עצרות האחד במאי. האיסור הגיע מספר שבועות לאחר הפגנות אנטישמיות בבירת גרמניה. הוכרזו כללים נוקשים לקראת הפגנות השמאל

משטרת ברלין אסרה על הנפת שלטי תמיכה בחמאס
מפגינים אנטישמיים בברלין צילום: צילום מסך

שבועיים לאחר הפגנה אנטישמית בברלין שבה קראו המפגינים מוות ליהודים, המשטרה בבירת גרמניה הודיעה על איסור הנפת שלטים התומכים בארגוני טרור פלסטינים ועל קריאה להשמדת ישראל במהלך הפגנות השמאל הקיצוני שנערכו היום לציון האחד במאי.

הנחיות שפורסמו באתר המשטרה ביום שבת האחרון הדגישו כי "כל פרסום" של החזית העממית לשחרור פלסטין או חמאס נאסר. עוד הדגישו במשטרה כי "אסור להציג סימני זיהוי, סמלי שנאה או סמלים של ארגונים אלו על דגלים וכרזות, ולא על לבוש המשתתפים או בכל דרך אחרת".

הם גם אסרו התבטאויות הקוראות "להשמדת מדינת ישראל ו/או תושביה או שעלולים לשדר בדרך אחרת נכונות להשתמש באלימות".

משטרת ברלין אסרה גם על הנפת שלטים התומכים בארגון פונדמנטליסטי לא אלים המבקש להקים מחדש ח'ליפות אסלאמית.

מבלי להתייחס במפורש לישראל, ההודעה אסרה גם על שריפת דגלים או אמירת סיסמאות "המשמיצות עם לשון הרע כלפי חלקים או יחידים מקבוצה אתנית או דתית, מסיתות לשנאה או פוגעות בכבוד האדם של אחרים, כמו גם אמירות מכפישות".

החלטת המשטרה הגיעה לאחר צעדת פרו-פלסטינית בחודש שעבר בברלין, שבה קראו המפגינים "מוות ליהודים" ו"מוות לישראל", משפטים שהם עבירות פליליות על פי חוקי גרמניה הנוקשים לאחר מלחמת העולם השנייה.

שגרירות ישראל בגרמניה מסרה ל"טיימס אוף ישראל" כי העצרת באפריל היא "דוגמה נוספת שבה מפגינים פלסטינים מנצלים פלטפורמה לגיטימית להפצת מסרים אנטישמיים".

"לא נאפשר לאירוע להפוך לפסטיבל של דה-לגיטימציה ודמוניזציה של ישראל", אמרה דוברת השגרירות בהתייחסה להפגנות האחד במאי. "אנו סומכים ובטוחים שמשטרת ברלין למדה את הלקחים מהפגנות השנאה לפני שבועיים, ותמנע את הישנותן".

 

ברלין גרמניה פלסטינים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד