י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מדוע לא עלה הגרב"צ אבא שאול לרכבו של הגר"ע?

הגר"א יוסף השתתף בכנס התעוררות בפרדס חנה, שבו נאם אחיו הראש"ל, יו"ר ש"ס ורבני פרדס חנה ואור עקיבא • צפו בגלריה

מדוע לא עלה הגרב"צ אבא שאול לרכבו של הגר"ע?
יעקב כהן

המונים השתתפו בעצרת התעוררות לקראת ראש השנה בעיר פרדס חנה בהשתתפות הרשל"צ הגר"י יוסף, הגר"א יוסף רבה של חולון, הגר"ד צדקה רבה של פרדס חנה, הגר"א אילוז רבה של אור עקיבא, יו"ר שס אריה דרעי,

הרשל"צ חיזק את הציבור בדברי התעוררות לימי הדין הקרבים ובאים. בדברים שנשא הגר"א יוסף בעצרת סיפר איך יצא הספר הראשון של הגר"ע יוסף יביע אומר.

"חיינו בעניות נוראה, אמא ע"ה הייתה מוכרת כל מיני דברים שהם היו מותרות, בשוק ואת הכסף הייתה חוסכת במחשבה שיוכלו לקנות לילדים דירות בבוא היום, יום אחד ראתה את מרן בוכה ושאלה אותו מדוע? אמר לה אני מרגיש לא טוב, אני פוחד להסתלק מן העולם בלי שהוצאתי ספר אחד לאור, מי יטפל בספרים שלי, בכה מרן.

"כששמעה זאת היא לא דיברה. נכנסה לחדר והוציאה 200 לירות שהספיקה לחסוך אמרה לו קח. לך תדפיס, מיד אורו עיניו ושב לתלמודו. וכך חיבר את ספרו הראשון עד שזכה לחבר עשרות ספרים אשר הם אבן יסוד בכל בית יהודי".

עוד סיפר הגר"א יוסף על כינוס שהתקיים בתל אביב לחיזוקה של ישיבת פורת יוסף שבו השתתפו כל מנהלי וחכמי הישיבה.

כשסיימו אמר הגר"ע יוסף לגרב"צ אבא שאול, בא תצטרף עימי לירושלים, והגרב"צ סרב. שאל אותו הגר"ע מדוע, אמר לו הגרב"צ אני צריך להתעכב כאן עוד קצת.

לאחר כשתי דקות הגיע אדם לגרב"צ והציע לו ליסוע איתו חזרה הגרב"צ מיד הסכים. בדרך שאל אותו אדם את הגרב"צ מדוע כבודו סירב ליסוע עם הרב עובדיה ואילו איתי הסכמת ליסוע? אמר לו אני יודע מי זה הרב עובדיה, הוא היה לוקח אותי קודם הבייתה ואז חוזר לביתו והיה נגרם לו עיכוב של 5 דקות.

אמר לו אותו אדם מה יש בכך? השיב לו הגרב"צ: "אתה יודע מזה 5 דקות של חכם עובדיה? כך ידעו גדולי התורה כמה כל דקה חשובה לו". אמר הגר"א.

צילום: יעקב כהן
>











































פרדס חנה עובדיה יוסף יצחק יוסף אברהם יוסף בן ציון אבא שאול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד