כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בדרך למקסיקו

צבא ארה"ב עוקב אחר בלון מסתורי

צבא ארה"ב עוקב אחר בלון מסתורי חדש. הצבא קבע כי הוא אינו מהווה איום על התנועה האווירית או הביטחון הלאומי, אך לא ברור מה זה או למי הוא שייך, כך אמרו גורמים רשמיים

צבא ארה"ב עוקב אחר בלון מסתורי
בלון ענק צילום: Pixabay

לאחר תקרית דיפלומטית בין ארה"ב לסין לפני חודשיים בגין בלון ריגול סיני שהופל על ידי ארה"ב, צבא ארה"ב עוקב אחר בלון מסתורי נוסף שעף מעל אדמת אמריקה, אך לא ברור מה הוא או למי הוא שייך, כךלפי שלושה גורמים אמריקאים.

הבלון טס על פני חלקים מהוואי אך לא עבר על אף אזור רגיש, אמרו הגורמים הרשמיים. צבא ארה"ב עוקב אחריו מאז סוף השבוע שעבר וקבע כי הוא אינו מהווה איום על התעבורה האווירית או הביטחון הלאומי ואינו מתקשר איתותים, אמר מקור לרשת NBC.

לא ברור אם זה בלון מזג אוויר או משהו אחר, אמר הפקיד, והוסיף כי ארה"ב עדיין תוכל להפיל אותו אם הוא יתקרב לנחיתה. החפץ, שנראה שאין לו יכולת תמרון, נע באיטיות לעבר מקסיקו, כך אמרו הגורמים הרשמיים. גורמים אמריקאים אינם מאמינים שהבלון שייך לסינים, אך הם עדיין פועלים לזהות את הבעלים.

כזכור בלון ריגול סיני טס ברחבי ארה"ב בתחילת פברואר, לפני שהופל מול חופי קרוליינה. הבלון הצליח לאסוף מידע מודיעיני מכמה אתרים צבאיים אמריקאים רגישים, למרות מאמצי ממשל ביידן לחסום זאת.



בלון סין ארה''ב מכסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד