י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אשתי נכנסה להיסטריה מטורפת"

בגלל אבחון שגוי בבית החולים, התינוק נלקח מהוריו

הורים נחשדו בהתעללות בבנם שאושפז בהדסה עם דימום מוחי והוא נלקח מהם בגיל 4 חודשים למשפחת אומנה. לאחר 8 חודשים התברר בבדיקות כי הוא סובל מתסמונת גנטית נדירה שמובילה לדימומים מוחיים. האב מתאר את הימים הקשים שעוברים עליהם

בגלל אבחון שגוי בבית החולים, התינוק נלקח מהוריו
ההורים בראיון צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

פעוט בן ארבעה חודשים הועבר למשפחת אומנה לאחר שהתגלה כי הוא סובל מדימום מוחי. לפי הדיווח ב-N12, בבית החולים הדסה אליו הובא הפעוט דיווחו לרשויות הרווחה על המקרה ובעקבות זאת הפעוט הועבר למשפחת אומנה מחשש שחווה התעללות מצד אביו ואמו, אלא שבדיעבד לאחר משונה חודשים בהן שהה אצל משפחת אומנה, התברר בבדיקות כי הוא סובל מתסמונת גנטית נדירה שמובילה לדימומים מוחיים.

בריאיון שהעניק אב הפעוט ל-N12 הוא סיפר על החודשים הקשים שעוברים עליהם מאז שנלקח מהם ילדם וטוענים שנעשה להם עוול חמור וכי הפסידו חודשים עיקריים מגידולו והתפתחותו של הילד רק בגלל חשד שווא, בעוד בפועל הם היו הורים למופת וגדלוהו באהבה ובמסירות.

האב שבחר להישאר בשם בדוי, סיפר בראיון: "כשהילד היה בן חודש הוא בכה הרבה, באחד הלילות ראיתי את הראש שלו שמוט והוא לא הגיב, ממש פחדתי שהוא מת לי בידיים, אשתי נכנסה להיסטריה מטורפת. התקשרתי למד"א ואמרו לי ללחוץ לו על כף הרגל, לחצתי - והוא הגיב".

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה | צילום: אנספלש.

האב המשיך וסיפר: "נסענו לבדיקות כדי לברר מה קרה לילד, בבית החולים עשו לו בדיקת CT ראש וגילו דימום מוחי. מאז לא הסכימו לנו להיות לבד עם הילד. הייתי כל הלילה בטיפול נמרץ והצמידו אלינו אחות שתפקח עלינו ההורים. הרגשתי שחושדים בנו וזה היה לא נעים".

בשל הדיווח שהעביר בית החולים למשטרה, האב נעצר לחקירה בחשד להתעללות בבנו; "כשחזרתי הביתה חיכו לי שוטרים בחוץ", שחזר האב ושיתף בחוויה המטלטלת, "הייתי בהלם, לא הבנתי מה רוצים ממני".

בזמן המעצר, הוא מספר כי לא ידע מה עובר על בנו, ואילו רק לאחר עשרה ימים בישרו לו כי בנו פקח את עיניו. "צהלתי משמחה. לא היה לי משנה שאני עצור, העיקר שהילד בסדר. אחרי ששוחררתי נציגים של הרווחה בדקו את האינטראקציה שלי עם הבן שלי. זו הייתה חוויה משפילה, אבל באותו זמן עוד האמנתי שהם מנסים לעשות את עבודתם נאמנה".

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה | צילום: אנספלש.

עוד הוא מספר ל-N12 כי לאחר שהוטחו בו וברעייתו האשמות קשות, הם עברו בדיקת פוליגרף בה והתגלו כדוברי אמת אבל הדבר לא שינה את עמדת הרווחה בבית המשפט. "כל העולם חרב עלינו, תחושה קשה של חוסר אונים. היינו מוכנים להיות בליווי צמוד של אחיות אצלנו בבית ותחת פיקוח של מצלמות. הצענו כל הצעה אפשרית, רק שיאפשרו לנו להישאר יחד".

"נציגת הרווחה אמרה לשופטת שאם יחזירו לנו את התינוק, בפעם הבאה 'הוא יחזור בשקית' והסתכלה עלינו ישר בעיניים". תיאר האב את חילופי הדברים בדיונים בבית המשפט לנוער בירושלים, "זה כמו לנעוץ סכין בלב שלנו ולסובב אותו כדי להכאיב", אמר.

עו"ד ורדה שטיינברג ברכה, שייצגה את ההורים בבית המשפט לנוער, טענה בדיון כי ההורים אינם אשמים בתוצאות היות ו"הקטין נולד עם מום מולד, לידתו היא נס רפואי ועוד טרם יצא לאוויר העולם החל הדימום המוחי. בית החולים הדסה עירב את הרווחה מבלי שערך את כל הבדיקות הגנטיות הנדרשות וטען כי לא מצא הסבר אחר לדימומים. בית המשפט המחוזי שימש כחותמת גומי של משרד הרווחה. 4 פעמים השופטת קובעת להחזיר את הילד לחיק המשפחה - וברווחה מגישים ערעורים. אי אפשר לאמוד את הנזק שנגרם לילד ולהורים שחייהם נהרסו".

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה | צילום: אנספלש.

עורכי הדין עמית חדד ואלי פרי שמייצגים את ההורים בהליך הפלילי מסרו בתגובה ל-N12: "לאחר חקירה ארוכה, החליטה הפרקליטות לסגור את תיק החקירה כנגד ההורים ובצדק. מצופה היה כי עם סגירת התיק, יוחזר הילד למקומו הטבעי אצל הוריו. אנו מקווים שכך יעשה בהקדם".

משרד הרווחה והביטחון החברתי מסר בתגובה לכתבה: "הטענות שמובאות בכתבה אינן נכונות. מפאת חובת החיסיון, צנעת הפרט והעובדה שהתיק מתנהל בבית המשפט לא נוכל למסור פרטים נוספים".

מבית החולים הדסה נמסר: "בבתי החולים פועל צוות רב מתחומי הגנת הילד שבודק מקרים שבהם עולה חשד לפגיעה בקטנים וחסרי ישע. לאחר בירור ראשוני, במקרים שבהם קיים חשד סביר להתעללות או הזנחה, הצוות פועל לפי החוק ומדווח לגורמים הנדרשים. זאת במטרה שיבדקו את הנושא לעומק, ושינקטו בפעולות הנדרשות לשמור על שלום הילד לפי הצורך. במקביל, נמשך הבירור הרפואי המקיף והמלא".

מחלה גנטית דימום מוחי התעללות בילד התעללות בחסר ישע הורים חשד להתעללות בית החולים הדסה משפחת אומנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד