י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האיחוד יממן מחקר נגד הסתה

התחייבות אירופאית: תקציבים לא ישמשו להסתה כלפי ישראל

האיחוד האירופי מבטיח כי תקציבים אירופאיים לא ישמשו להסתה כלפי ישראל ולא יגיעו בעקיפין לארגוני טרור. האיחוד יממן גם מחקר נוסף על ההסתה והאנטישמיות בספרי הלימוד של הרשות הפלסטינית

התחייבות אירופאית: תקציבים לא ישמשו להסתה כלפי ישראל
אוליבר ורהלי, והשר אלי כהן צילום: Johanna Géron

שר החוץ אלי כהן נפגש עם אוליבר ורהלי, נציב השכנות וההרחבה של האיחוד האירופי, ודן איתו בפרוייקטים משותפים לישראל ולאיחוד האירופאי במזרח התיכון ובאוקראינה.

שר החוץ אלי כהן פתח את ביקורו המדיני בבריסל בפגישה עם אוליבר ורהלי, נציב השכנות וההרחבה של האיחוד האירופאי. שר החוץ כהן והנציב ורהלי דנו במחקר נוסף שיערוך האיחוד האירופאי על הסתה ואנטישמיות בספרי הלימוד של הרשות הפלסטינית, בהמשך למחקר בנושא שתוצאותיו פורסמו ב-2019.

השר כהן ביקש מהנציב ורהלי לפעול לכך שתקציבי האיחוד האירופאי המועברים לפלסטינים לא יגיעו בעקיפין לפעילות הסתה ולארגוני הטרור. בנוסף, שר החוץ כהן והנציב ורהלי דנו בקידום פרוייקט משותף לישראל ולאיחוד האירופאי לסילוק מוקשים באוקראינה כמו גם במימון אירופאי למיזמים מול מדינות השלום בהם שיתופי פעולה בתחום ההתמודדות עם מצבי חירום ופיתוח חופים בים האדום. כמו כן דנו השניים באפשרות להרחבת מעגל השלום והקשרים של מדינת ישראל עם מדינות ערביות ומוסלמיות.

שר החוץ אלי כהן: "סיכמתי עם הנציב ורהלי כי האיחוד האירופאי לא יעביר תקציבים לרשות הפלסטינית שישמשו להסתה כנגד ישראל. ישראל לא מתנגדת לסיוע לרשות הפלסטינית, אך אנחנו לא נאפשר מצב בו תקציבים אלו יגיעו באופן עקיף לפעילות טרור או להסתה כנגד ישראל. סיכמנו גם כי ישראל והאיחוד האירופי ישתפו פעולה בפרויקטים שיחזקו את הסכמי אברהם. האיחוד האירופי הוא משותפי הסחר המרכזיים של ישראל, ואנו נמשיך ונחזק את הקשרים החשובים עם האיחוד, לקידום האינטרסים של מדינת ישראל".

איחוד אירופי אלי כהן בריסל הסתה לטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד